פרשן חדשות 12 עמית סגל תקף השבוע בחריפות את המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך וטען ל"חריגה פראית מסמכויותיו של מפכ"ל משטרה", זאת לאחר שהרב שמואל אליהו פירסם בפייסבוק על פגישה שערך עם אלשיך. אלא שבתום הדיווח במהדורה המרכזית של חדשות 12, הודה סגל במשפט חטוף כי כלל אינו יודע אם הסיפור נכון. לאחר השידור, הדיווח כולו הוסר מהמהדורה שפורסמה באתר N12. לפי דובר החברה, הסיבה היא "עניין הפקתי". סגל עצמו סירב להגיב.

"לפני כשבועיים התחוללה סערה גדולה כשהמפכ"ל לשעבר רוני אלשיך אמר כי איש לא שיער שנתניהו יישאר בתפקידו אחרי שיוגש נגדו כתב אישום. אלשיך אמר אז בתגובה על הסערה שזו הייתה רק הערכה ולא תוכנית פעולה", קריינה יונית לוי בפתח המהדורה המרכזית ביום ראשון (9.7), "אבל הערב, עמית סגל, אתה מפרסם עדות שלפיה הוא פעל מאחורי הקלעים כדי לעודד קריאות לנתניהו להתפטר".

"מפכ"ל מכהן בזמן חקירות נתניהו, זה הנוסח במכתבו של הרב שמואל אליהו, צריך להגיד את הגילוי הנאות, אביו של שר מכהן בממשלת נתניהו כעת, וכמובן איש ימין שדעותיו ידועות היטב", פתח סגל את הדיווח. "ועם זאת, זה הפוסט שהוא מפרסם: 'אחרי שנפתחה החקירה בעניינו של ראש הממשלה ראיתי בה הרבה דברים תמוהים, ופרסמתי ברבים כי אני חושש שחקירה זו היא עלילת שווא להפיל ראש ממשלה מכהן. כנראה שבעקבות הפרסומים הללו זכיתי לפגישה עם מפכ"ל המשטרה'".

לפי סגל, אלשיך "בא לרב אליהו ואמר לא רק שההערכה היא שנתניהו יתפטר אלא האיץ בבני שיחו לעשות מה שהם יכולים כדי שנתניהו יתפטר ולקעקע ממנו את התמיכה הציבורית, דבר שכמובן חורג באופן פראי מסמכויותו של מפכ"ל המשטרה".

אלא שאז הקריא סגל את תגובת אלשיך, הסותר לחלוטין את הדיווח של סגל: "פנינו לאלשיך לברר אם זה הוא, והוא אומר כך: 'פגישתי עם הרב אליהו בנושא התקיימה לאחר סיום תפקידי כמפכ"ל, במסגרת פגישותיי עם רבנים על המתרחש בציונות הדתית, בין השאר באשר להתייחסות לשחיתות הציבורית. מטבע הדברים, הפגישה עסקה רק במידע שכבר פורסם פומבית ולא ניתן היה לעסוק בשום מידע שהיה חסוי באותה עת. עם זאת כיבדתי את עמדות בני שיחי, בוודאי רבנים, גם בנושאים אלה".

האם סגל סבור שהמפכ"ל לשעבר משקר, וכי הפגישה נערכה בעת שכיהן כמפכ"ל ולכן מדובר ב"חריגה פראית מסמכות"? ובכן - לא. רק בסופו של הדיווח, ואחרי הבעת הזעזוע הקשה ממעשיו לכאורה של המפכ"ל לשעבר, טורח סגל לציין: "ועל כן נתחקה אחרי היומן ונראה - מתי התקיימה פגישת אלשיך והרב?". או במילים אחרות - לא בדקתי האם אכן נפגשו הרב והמפכ"ל בטרם סיים את תפקידו.

עיתוי הפגישה אינו פרט טכני אלא ליבו של הדיווח. אם הפגישה נערכה בעת שאלשיך כבר היה אזרח, ודאי שהיא אינה יכולה להיות חריגה, פראית או לא פראית, מסמכויותיו כמפכ"ל.  סגל לא היה היחיד לדווח על הפוסט של הרב אליהו ללא בדיקה. ידיעות על דבריו של אליהו הופיעו באתר סרוגים, בעכשיו 14, ערוץ 7 וכיפה. בעכשיו 14 ובסרוגים לא טרחו אפילו להביא את תגובתו של אלשיך לדברים. אולם החשיפה של מהדורת חדשות 12 גדולה עשרות מונים משל כל הפרסומים הללו יחדיו.

כעת נותר להמתין ולראות אם יקיים סגל את דבריו ואכן יתחקה אחר היומן של המפכ"ל לשעבר - ויפרסם את תוצאות הבדיקה.