אחרי שנכשל בניסיונותיו לפגוע בתאגיד השידור, הפנה שר התקשורת שלמה קרעי (ליכוד) את מרצו למאבק בדואר-ישראל. כשם שלא הצליח למצוא שותפים במלחמתו בתאגיד, גם במלחמה שלו נגד הדואר קרעי ניצב לבדו מול הגורמים המקצועיים. אולם הפעם, כך מסתמן, נמצא בן-ברית תקשורתי: "ישראל היום", שדווקא לא התגייס לשירותו של קרעי במאבק הקודם.

על הכוונת של קרעי: הדחת היו"ר המכהן של הדואר, הנמצא בעיצומה של רפורמה, והצנחת מקורב לתפקיד החולש על "ג'ובים" רבים. במשרד האוצר, מהפקידות ועד לשר, מזהירים כי ההדחה תפגע אנושות ברפורמה. רשות החברות הבהירה כי היו"ר ממלא באמונה את תפקידו ואין שום עילה להדיחו, ובניגוד לטענות קרעי - מספר התלונות נגד דואר ישראל דווקא צנח בשנה החולפת.

הסיקור בעיתונות משקף את המציאות הזו, שנדמית כהליך הדחה מזיק ולא ענייני. אתמול שלח קרעי לווקנין הזמנה לשימוע לפני פיטורים, וקנין מצידו הודיע כי יעתור לבג"ץ. הידיעות ב"מעריב" וב"ידיעות אחרונות" היו לקוניות והביאו את עיקרי הדברים בחילופי המכתבים בין קרעי לווקנין, אולם המסגור היה ברור: "הדואר נגד הדחת היו"ר וקנין: מהלך פוליטי ולא חוקי", נכתב בכותרת הידיעה אתמול ב"מעריב" (יהודה שרוני). "למרות האזהרות: קרעי זימן את היו"ר לשימוע", נכתב בכותרת הידיעה ב"ידיעות אחרונות" (ישראל וולמן).

בעיתוני הכלכלה, חוץ מ"גלובס" שבחר באופן תמוה להתעלם כליל מהנושא, העניקו לניסיון ההדחה טיפול מעמיק יותר. "בגלל הליך הדחת היו"ר: הדואר מאיים בהגשת בג"ץ נגד קרעי", נכתב בכותרת הידיעה ב"כלכליסט" (גולן חזני ועדיאל איתן מוסטקי). "שר התקשורת חושב שיו"ר הוא משרת אמון", לעגה כותרת הגג ובכותרת המשנה נכתב: "למרות הפגיעה הצפויה בהליך ההפרטה של הדואר, והתנגדות כל גורמי המקצוע והבנקים, שר התקשורת ממשיך במסלול הדחת מישאל וקנין בטענה ל'שירות ירוד וירידה בהכנסות 2022'. במכתב תגובה טוען וקנין: 'החלטה פוליטית לא חוקית'".

גם ב"דה מרקר" המסגור היה ברור והדגיש את עמדת הדואר וגורמי המקצוע: "דואר ישראל תעתור נגד קרעי: 'הדחת היו"ר - השתלטות פוליטית'", נכתב בכותרת ובכותבת המשנה נכתב: "מהדואר נמסר כי שר התקשורת שלמה קרעי 'מתבצר בעמדתו מטעמים פוליטיים ומשיקולים זרים', וכי הוא מציג 'טענות מופרכות' נגד יו"ר הדואר מישאל וקנין. אתמול שיגרו קרעי והשר דוד אמסלם מכתב ליו"ר הדואר ובו הודיעו לו סופית על כוונתם להדיחו מתפקידו".

יוצא דופן בסיקורו את הפרשה היה "ישראל היום". בניגוד לכל שאר העיתונים, בעיתון של מרים אדלסון מסקרים את ניסיון ההדחה דרך עיניו של השר קרעי, כאמור - בניגוד לכל חוות הדעת של הגורמים המכירים ומטפלים ברפורמה בדואר. "שר התקשורת במתקפה נגד יו"ר הדואר: 'אין לי אמון ביכולותיך'", נכתב בכותרת הידיעה (היאלי יעקבי-הנדלסמן) לצד תצלום ממלכתי של קרעי על רקע דגל ישראל. "במכתב השימוע ששלח קרעי לווקנין, הוא טוען כי לא נעשתה שום תוכנית מסודרת לשיפור השירות ללקוח: 'השירות של החברה ירוד'. דואר ישראל: 'התערבות פוליטית שתביא לפגיעה ביציבות החברה'", נכתב בכותרת המשנה.

גם כותרת הביניים שנבחרה היתה במגמה ברורה: "ניהול כושל". הידיעה עצמה ציטטה בהרחבה מתוך מכתב ההזמנה לשימוע לפני פיטורים ששלח קרעי לווקנין, ורק בסופה צוטט מכתב התשובה מטעם דואר ישראל, מבלי לפרט אף אחד מהנימוקים שהובאו בו ומבלי לציין כי מדובר במכתב התראה לפני עתירה לבג"ץ. באופן מוזר, לסוף הציטוט מהמכתב של דואר ישראל - מודבקת תגובה מצד דואר ישראל.