תביעת המיליארדים של פול קגליה, שטען לבעלות על מחצית מניותיו של מארק צוקרברג בפייסבוק, לא זכתה מיד לתשומת לב. רק אחרי ששכר עורכי-דין ממשרדי הענק של DLA Piper לשם הגשת תביעה מחודשת, הפעם בצירוף ראיות בדמות תכתובות שניהל לכאורה עם צוקרברג בדואר האלקטרוני – כבש קגליה את הכותרות. כעת, מדווח האתר "פייד קונטנט", החליט משרד עורכי-הדין ששכר קגליה לפרוש מייצוגו.

עד כה ייצגו את קגליה שני משרדי עורכי-דין: DLA Piper, אחד ממשרדי עריכת-הדין הגדולים בעולם, ו-Lippes Mathias Wexler Friedman, משרד עורכי-דין בגודל בינוני מבאפלו.

(איור: דונקי הוטי, רשיון CC)

(איור: דונקי הוטי, רשיון CC)

דובר של משרדי DLA Piper הסכים למסור ל"פייד קונטנט" רק כי "איננו מטפלים עוד בתיק ואיננו מייצגים עוד את פול קגליה. מתוקף מחויבותנו במסגרת קשרי פרקליט-לקוח, לא נמסור תגובה נוספת". עורך-דין ממשרדי Lippes Mathias Wexler Friedman סירב אף הוא להגיב על השינויים בהרכב התביעה.

מיד לאחר שקיבלו על עצמם את ניהול התיק, אמרו עורכי-הדין של DLA Piper כי משרדם ערך בדיקת ניאותות במשך "שבועות" כדי לנתח את טענותיו של קגליה לפני שיחליטו אם לטפל בתביעתו. החלטתם לעזוב את התיק במהרה – לנוכח הראיות הרבות הקשורות לקגליה שהציגו חוקרים שנשכרו על-ידי פייסבוק – יכולות לרמוז כי בדיקות הרקע שערכה החברה לא חשפו הכל.

לרוב, כשתובע או נאשם בתביעה מרבה להחליף את עורכי-הדין שמייצגים אותו, אין זה סימן טוב. הדבר עלול לרמוז על בעייתיות בתיק או אצל הלקוח. במהלך השנה האחרונה החלו שלושה משרדי עורכי-דין לטפל בתיקו של קגליה, עברו על הראיות – ועזבו אותו.

לפני שיוצג על-ידי Lippes Mathias ו-DLA Piper, יוצג קגליה על-ידי טרנס קונורס, עורך-דין נודע מבאפלו. אך קונורס עזב את התיק עוד לפני שקגליה הגיש את התביעה המחודשת באפריל – זו הכוללת את חילופי האימיילים בינו ובין צוקרברג לכאורה. קונורס סירב לספר לרויטרס מדוע עזב את התיק של קגליה.

מסמך שהוגש אתמול לבית-המשפט מצביע על כך שקגליה כבר הספיק לשכור עורך-דין חדש – ג'פרי לייק מסן-דייגו. בה בעת מיוצג קגליה על-ידי פול ארגנטיארי, עורך-דין מקומי מצפון מדינת ניו-יורק, שמייצג אותו מימיה הראשונים של התביעה.

עורכי-הדין של פייסבוק טוענים כי האימיילים שמוזכרים בתביעתו של קגליה מזויפים וכי החוזה שקגליה הציג בפני בית-המשפט נוצר בעבודת מחשב של "גזירה והדבקה" (Cut and Paste). הם הודו כי צוקרברג הסכים לעבוד מעט על אתר (שאינו קיים עוד) בבעלותו של קגליה שנקרא StreetFax.com, אך אמרו שצוקרברג וקגליה לא ניהלו מעולם אף אינטראקציה הנוגעת לפייסבוק.