אזרחית תשלם לשר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר 5,000 שקלים ותתנצל בפניו, כך סוכם בהסכם גישור בין הצדדים.

לפני כשנה, עוד לפני שנבחר לכנסת ומונה לשר, הגיש בן-גביר תביעת דיבה בסך 144 אלף שקלים נגד שרי צדוק-אזולאי ומרדכי ירחי בגין ציוצים שבהם כתבו השניים כי הוא, בין היתר, "סוכן כפול", "סוכן השמאל", "סוכן שתול של השב"כ", "עוד קוץ בתחת בימין שפועל למען הדיפסטייט", "נשלח לבצע נזק לימין" ו"סוס טרויאני של השמאל בלב הימין".

באמצעות עו"ד חנמאל דורפמן, כיום מנהל לשכתו של השר, טען בן-גביר כי הפרסומים הללו שקריים ופוגעים בשמו הטוב. התביעה הוגשה גם בשמה של מפלגת עוצמה-יהודית.

התביעה נגד ירחי נמחקה אחרי שהתברר כי נפטר. צדוק-אזולאי טענה להגנתה, באמצעות עו"ד יניב דוד, כי מדובר בתביעת השתקה. עוד טענה כי כל פרסומיה באו בתגובה לציוציהם של אחרים וממילא אינם עולים לכדי לשון הרע. גם אם מדובר לשון הרע עומדת לה הגנת הבעת הדעה, הוסיפה, בין היתר משום שסייגה חלק מהפרסומים במילים "כנראה" ו"לכאורה". לדבריה, מיד לאחר קבלת מכתב ההתראה מבן-גביר מחקה את כל הפרסומים נגדו ושיגרה לו מכתב התנצלות שאת תמציתו פרסמה גם בחשבון הטוויטר שלה.

לאחרונה הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו להסכם גישור בפני המגשר עו"ד ביני בר-לב ולפיו צדוק-אזולאי תשלם לבן-גביר 5,000 שקלים ותפרסם בחשבון הטוויטר שלה גם הודעה לפיה היא "מביעה צערה על כך שפגעה בבן גביר באמירתה הלא מבוססת כי בן גביר הינו סוכן כפול, סוכן שב"כ וכד' והיא מתחייבת שלא לחזור ולפגוע בצורה כזו בעתיד".

בית-המשפט נתן להסכם תוקף של פסק-דין.

33690-05-22