ועד עובדי תאגיד השידור הישראלי, המאוגדים במסגרת ארגון העיתונאים והעיתונאיות, הכריזו על סכסוך עבודה בשל מחלוקות בעניין הסכם קיבוצי בין ההנהלה לעובדים. הדיונים בין העובדים להנהלה על אודות ההסכם נקטעו בשל האיום מצד שר התקשורת שלמה קרעי לחסל את השידור הציבורי, אולם כעת שבים הצדדים לעסוק בנושא, בתחושה חמוצה.

מספר סוגיות נמצאות במחלוקת, בראשן שאלת ההצמדה של שכר העובדים בתאגיד. מנכ"ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות אלי גרשנקרוין הזכיר כי התאגיד נוסד כבר לפני שש שנים, ולעובדים מגיע "הסכם קיבוצי הגון שיסדיר את תנאי העסקתם ושכרם, וזאת על רקע יוקר המחיה המשתולל", ואילו יו"ר ועד עובדי תאגיד השידור, אלירן גבאי, מסר כי העובדים חוששים משחיקת שכרם וטען כי "התאגיד תוקצב כך שיוכל לאפשר העלאות שכר. אנו דורשים מההנהלה להסדיר זאת בהקדם".

הצדדים חלוקים בשאלה אם מנכ"ל התאגיד גולן יוכפז חזר בו מהסכמות שהגיעו אליהן קודם לכן. לטענת הוועד, זו הסיבה להכרזת סכסוך העבודה. בהנהלת התאגיד מסרו כי לא ינהלו בכלי התקשורת דיון בענייני יחסי עבודה וכי יענו לוועד "כמקובל, באופן רשמי ומסודר". גם בוועד מעדיפים בשלב זה לא להיכנס לעובי הקורה בפומבי.