תביעת דיבה בסך חצי מיליון שקלים שהגיש יאיר נתניהו נגד עו"ד עילית גלעד נדחתה בהסכמה בלא כל פיצוי, כספי או אחר.

נתניהו הבן, באמצעות עו"ד עדי בן-חור (המייצג בהליכים אחרים תובעים שהגישו תביעות נגד "העין השביעית"), תבע חצי מיליון שקל מגלעד בשל 39 ציוצים שפירסמה בשנים האחרונות, ובהם כינויים כגון "אויל", "צרכן זנות", "שרץ", "טינופת אנושית", "דפקט", "המתנה שנותנת עוד ועוד עילגות", "פרח הסתה ועילגות", "פרזיט מפונק, עילג ויורש מיליונים מרחביה שחי ע"ח משלם המיסים בגיל 29, רק בשל יחוסו האליטיסטי הגנטי", "פרזיט אוכל חינם מסית ללא כישורי חיים", "ילד שעשה קריירה מכסף של שוגר דדיז", "עלוב וגזען ונטול הבנה", "עילגוש", "העולב של החיים", "דביל עילג בן 29 שעובדות מדינה אומללות מסדרות לו את המיטה ומכינות לו ארוחות בוקר בשתיים בצהריים", "אהבל עם ייחוס", "מטומטם", "התפוח הרקוב" ו"עילג פורטה".

מלבד הפיצוי דרש בנו של ראש הממשלה מבית-המשפט לחייב את גלעד להתנצל ולהסיר את הפרסומים.

עו"ד גלעד טענה בתגובה לתביעת יאיר נתניהו, באמצעות עו"ד לוינטל, כי עומדת לה הגנת "תום הלב" שכן נתניהו הבן בעצמו מרבה להכפיש ולהוציא דיבה. "בהתבטאויותיו שלו, בסגנון דיבורו על אחרים, בכך שכל כולו פה מפיק עלבונות, ואשר אמר על רבים אחרים דברים חמורים פי כמה מאלה שהוא מייחס לנתבעת - מאיין את תביעתו במו פיו", טענה.

עוד טענה גלעד כי התביעה נגדה הוגשה כדי להרתיע אותה מלייצג תובעים מול נתניהו. גלעד ייצגה יחד עם עו"ד רון לוינטל את דנה כשדי ואת עורך "וואלה" לשעבר אבי אלקלעי בתביעות שהגישו נגד נתניהו הבן. גלעד ציינה כי יאיר נתניהו הגיש את התביעה לא בזמן שפורסמו הציוצים, אלא רק לאחר שהחלה לייצג את מי שתובעים אותו. "המדובר בניסיון נואל, שעל בית המשפט ליתן עליו דעתו - פגיעה בייצוג על ידי פגיעה בעורכת דין".

עורכי הדין רון לוינטל ועילית גלעד עם עורך "וואלה" לשעבר אבי אלקלעי, באחד הדיונים בתביעה נגד יאיר נתניהו, 10.5.22 (צילום: אבשלום ששוני)

עורכי הדין רון לוינטל ועילית גלעד עם עורך "וואלה" לשעבר אבי אלקלעי, באחד הדיונים בתביעה נגד יאיר נתניהו, 10.5.22 (צילום: אבשלום ששוני)

לפני יומים אחדים הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי "עלה בידיהם ליישר את ההדורים ביניהם, לאחר שהנתבעת הבהירה בגישור כי לא הייתה לה כוונה לפגוע בתובע באופן אישי והיא מצרה על הפגיעה בו כאמור". בהסכם בין הצדדים לא נכלל כל פיצוי כספי ולא חובה להסיר את הפרסומים.

בעקבות ההסכמות בגישור, שנערך בפני עו"ד אבי בן-מאיר, ביקשו הצדדים לדחות את התביעה ללא צו להוצאות.

לאחרונה הפסיד נתניהו במשפט אחר, שנערך בתביעות הדדיות בינו לבין חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר. ביהמ"ש דחה את התביעה של נתניהו וקיבל את התביעה של שפיר. נתניהו חויב בתשלום פיצוי של 70 אלף שקל. בשנה שעברה, לאחר סדרת ערעורים שנדחו, חויב נתניהו לשלם 420 אלף שקל לעורך "וואלה" לשעבר אבי אלקלעי, אחרי שהשמיץ אותו. לפני כשנתיים חויב להתנצל בפני בוגרי קרן וקסנר שתבעו אותו אחרי שהשמיץ אותם השמצות חמורות. מסכת תביעות הדדיות אחרת, נגד ארגון "מולד", הסתיימה בלא כלום.

נגד נתניהו מתנהלים הליכים נוספים בטענה להוצאת דיבה: כאמור, אזרחית בשם דנה כשדי תבעה ממנו חצי מיליון שקל בטענה שציוציו של נתניהו גרמו לכך שתעבור "הטרדה מינית קבוצתית ופומבית". ניר חפץ תובע ממנו חצי מיליון שקל בטענה שחשף פרטים אינטימיים ואסורים בפרסום, הפר את פרטיותו וגרם לו נזק.

נתניהו, שהרבה להתבטא ברשתות החברתיות בסגנון משתלח ונטול רסן, נעלם מהן בחודשים האחרונים ועזב את הארץ.

41161-04-22