אתמול, בדיון שנערך בתביעת דיבה שהגישה עמותת חוזה חדש נגד יאיר נתניהו, שאל בא-כוחה של העמותה עו"ד גונן בן-יצחק את בנו של ראש הממשלה לשעבר כמה תביעות לשון הרע הגיש בימי חייו. "אני לא זוכר", השיב נתניהו הבן. "יותר מאחת?", שאל עו"ד בן-יצחק. "כן", השיב נתניהו. "יותר משלוש?", שאל שוב עו"ד בן-יצחק. "אני לא זוכר", השיב נתניהו.

התשובה היא: לפחות שבע תביעות, כולל אחת שהוגשה אתמול (24.4), בסך חצי מיליון שקלים נגד עו"ד עילית גלעד, המייצגת יחד עם עו"ד רון לוינטל את עורך "וואלה" לשעבר אבי אלקלעי ואת האזרחית דנה כשדי, שתובעים את נתניהו בהליכים נפרדים (לאלקלעי חויב נתניהו לשלם פיצוי של רבע מיליון שקל).

נתניהו טוען, באמצעות עו"ד עדי בן-חור (המייצג בהליכים אחרים תובעים שהגישו תביעות נגד "העין השביעית"), כי עו"ד גלעד פרסמה כנגדו עשרות פרסומים דיבתיים בטוויטר, ובין היתר חשפה חומרים מפגישות גישור חסויות בין מרשיה, אלקלעי וכשדי, לבין נתניהו. כדוגמה לטענה האחרונה הוא מצטט ציוץ של גלעד: "בדיון שלנו הוא אכן הורה למאבטחים לפנות אותו למסדרונות פנימיים ללא כל צידוק והם אכן עשו זאת ע"פ הוראותיו לתדהמתנו". מבחינת נתניהו הבן, זוהי דוגמה לחשיפת פרטים מהפגישה החסויה.

כנספחים לתביעה הוגשו 39 פרסומים שונים של עו"ד גלעד בטוויטר. בין היתר תבע נתניהו הבן את באת-כוח תובעיו בגין ציוץ שבו כינתה אותו "אויל" וטענה כי הסרת הליווי של המאבטחים מבני-משפחת נתניהו תשחרר אותם מניצולם של אלה "למשימות מביכות". לציוץ צירפה גיף מתוך סדרת האנימציה "סאות' פארק" שבו מציגה דמותו של המורה מר גריסון את Mr. Slave (מר עבד). "הוספת הקריקטורה היא בבחינת הוספת חטא על פשע", נכתב בתביעה.

בציוץ אחר כינתה את נתניהו הבן "צרכן זנות" (בעבר נחשפה הקלטה של נתניהו משוחח עם חבריו ברכב השרד הממשלתי בעת שהם מטיילים בין מועדוני חשפנות). בציוצים נוספים שצורפו לתביעה כינתה אותו, בין היתר, "שרץ", "טינופת אנושית", "דפקט", "המתנה שנותנת עוד ועוד עילגות", "פרח הסתה ועילגות", "פרזיט מפונק, עילג ויורש מיליונים מרחביה שחי ע"ח משלם המיסים בגיל 29, רק בשל יחוסו האליטיסטי הגנטי", "פרזיט אוכל חינם מסית ללא כישורי חיים", "ילד שעשה קריירה מכסף של שוגר דדיז", "עלוב וגזען ונטול הבנה", "עילגוש", "העולב של החיים", "דביל עילג בן 29 שעובדות מדינה אומללות מסדרות לו את המיטה ומכינות לו ארוחות בוקר בשתיים בצהריים", "אהבל עם ייחוס", "מטומטם", "התפוח הרקוב" ו"עילג פורטה".

מלבד הפיצוי דורש נתניהו הבן מבית-המשפט לחייב את גלעד להתנצל ולהסיר את הפרסומים.

41161-04-22