שופטי משפט המו"לים הכריעו בעניין עדותו של המיליארדר ארנון מילצ'ן, מי שסיפק טובות הנאה שוטפות במשך שנים לראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. לפי כתב האישום, הסיגרים, השמפניות וטובין אחרים שעברו ממילצ'ן וממיליארדר נוסף, ג'יימס פאקר, לנתניהו ומשפחתו, עולים לכדי עבירה של מרמה והפרת אמונים מצידו של נתניהו. הפרשה, המכונה "תיק 1000", נידונה בשנתיים האחרונות בבית המשפט המחוזי בירושלים.

מילצ'ן אינו נאשם ומעיד מטעם התביעה, שביקשה כי עדותו לא תינתן בירושלים אלא בלונדון, ככל הניתן בבית השגרירות הישראלית, ותועבר בשידור וידיאו לאולם בו ישהו השופטים. השופטים הכריעו בבקשות השונות לגבי העדות וקבעו כי היא תימשך עשרה ימים. מראשון עד חמישי בשבוע המתחיל ב-18.6.23, ומראשון עד חמישי בשבוע שלאחריו, בין השעות 12.00 עד 18.00, שעון ישראל.

השופטים לא קיבלו את בקשת הנאשמים כי מילצ'ן יעיד בירושלים, אך קיבלו את בקשתם לחקור אותו בלונדון ולא באמצעות שיחת וידיאו, כשהמדינה תממן את הוצאות הנסיעה של פרקליטי נתניהו ומוזס ואת שהותם בלונדון. עוד קבעו השופטים כי שרה נתניהו תוכל לשהות גם היא בחדר בו יעיד מילצ'ן, כפי שביקש נתניהו מאחר שלדבריו נבצר ממנו מלהגיע בעצמו ללונדון. נתניהו הודיע כי הוא עצמו ישהה באולם בירושלים בעת העדות.

לדברי עו"ד חדד, פרקליטו של נתניהו, נוכחותה הפיזית של שרה נתניהו בחדר החקירה נדרשת משום ש"היא בכל זאת מכירה, תוכל לתת לנו אינדיקציות עובדתיות, להתערב לומר לנו אם משהו נכון או לא נכון, זה לא כמו ראש הממשלה שנמצא שם אבל זה בכל זאת משהו".

השופטים העירו בהחלטתם כי ההיתר לפרקליטים לחקור את מילצ'ן בלונדון, ולא מירושלים באמצעות שיחת וידיאו, ניתן "לא בלי היסוס, נוכח קשיים לא מבוטלים שעלו מעת לעת בניהול הדיונים. על רקע זה, מובהר כי ככול שבית המשפט יקבע כי ישנו קושי ממשי בניהול הדיון, בשל אופן החקירה ו/או התנהלות הצדדים, החקירה תופסק לאלתר ותתחדש במועד קרוב, באולם בית המשפט בירושלים, במעמד ב"כ הצדדים, תוך שמיעת העד על דרך של היוועדות חזותית".

השופטים לא התייחסו בהחלטתם לבקשתו של עיתונאי ערוץ 13 אביעד גליקמן, כי יותר גם לעיתונאים להיות נוכחים במעמד העדות של מילצ'ן בלונדון. במהלך המשפט, בתגובה ישירה לדבריו של גליקמן, העירה ראשת הרכב השופטים רבקה פרידמן-פלדמן: "אם מבחינת האינטרס הציבורי אנחנו יכולים לשבת פה נראה לי שגם אתם יכולים".

להורדת הקובץ (PDF, 407KB)