תביעת הדיבה שהגישה מפלגת רע"מ נגד אילה חסון הסתיימה בפשרה ללא כל פיצוי, התנצלות או הבהרה.

לפני כשנה וחצי הגישה המפלגה, ולצידה העמותה האיסלאמית למען יתומים ונזקקים ("סיוע 48") ומנהלה ראזי עיסא, תביעת דיבה בסך 300 אלף שקלים נגד חברת רשת מדיה בע"מ וחסון. במוקד התביעה עמדה כתבה שפרסמה חסון תחת הכותרת "בכיר ברע"מ נכח בכנס בעזה עם בכיר בחמאס".

לפי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי-הדין גלעד שר ואיתן טוקר, הכתבה היתה חלק ממאבק פוליטי של רשת וחסון נגד שותפותה של רע"מ בקואליציה בישראל. עוד נטען כי בפאנל פרשנים ששודר מיד בעקבות הכתבה נוצר קשר ברור בין המשא ומתן להקמת הקואליציה לבין העברת הכספים לחמאס בעזה.

בכתב ההגנה של חסון ורשת, שהוגש באמצעות עורכי-הדין רם ז'אן ורועי דותן, נטען כי בכתבה לא פורסם כלל שכספי תקציב המדינה הועברו באמצעות העמותה לחמאס, תקציב שממילא טרם אושר באותו המועד בכנסת. הכתבה והדיון שלאחריה, כך לפי כתב ההגנה, רק "נועדו להציף את העובדות בפני הציבור ולעורר שיח בנוגע למשמעויות הציבוריות שעשויות לנבוע מהן".

היום (14.5), בדיון שנערך בפני השופט יאיר דלוגין, הבהיר השופט כי לאחר שהתעמק בחומרים הקיימים בהליך הגיע למסקנה כי "צריך לקיים כעת שיחה מחוץ לפרוטוקול כדי לראות אם ניתן לסיים את התיק בהסכמה".

לאחר שהתקיימה שיחה שכזו מחוץ לפרוטוקול הודיעו הצדדים כי הגיעו להסכמה ולפיה חסון ורשת 13 מבהירות כי הן "עומדות לחלוטין מאחורי האמור בכתבות מושא התביעה ואינן חוזרות בהן מדבר ששודר במסגרתן".

לצד זאת, במסגרת ההסכם עם התובעות ציינו רשת 13 וחסון את שהבהירו כבר בשבוע לאחר השידור מושא התביעה: "לא נטען שהועברו כספים מתקציב המדינה (שממילא טרם אושר במועד שידור הכתבות) ע"י העמותה (התובעת 2) לארגון חמ"ס בעזה".

התובעים, מפלגת רע"מ והעמותה, ציינו במסגרת ההסכמות עם חסון ורשת 13 כי הם עומדים על טענותיהם, כולל טענת העמותה כי "היא מעבירה כספים למטרות הומניטריות, לאלמנות, יתומים ונצרכים ולהם בלבד".

השופט דלוגין נתן תוקף של פסק-דין להסדר וסיים את ההליך.

49290-11-21