אתר האינטרנט של ערוץ 14, ערוץ התעמולה הפוליטי הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בלט אתמול במסגור החריג שנתן לפיטורי שר הביטחון גלנט והמחאה הגדולה שפרצה בעקבותיהם.

בעוד כל יתר אתרי החדשות המרכזיים, כולל "ישראל היום", דיווחו על פיטורי גלנט ביובש, ערוץ 14 סיפק לכותרת הראשית על פיטורי שר הביטחון מחמאה לראש הממשלה נתניהו. בעוד כל יתר אתרי החדשות המרכזיים הבליטו את הדיווחים על המחאה העצומה שפרצה ברחבי המדינה בעקבות הפיטורים, בערוץ 14 איחרו להבליטה ומיד החלו להזהיר מפניה. בהמשך הקדישו את הכותרת הראשית למאמר ביקורתי על אלו מבין מנהיגי הימין שקראו לעצור את החקיקה.

דקות אחדות לפני השעה 21:00 יצאה הבשורה כי נתניהו החליט לפטר את שר הביטחון גלנט. בשעה 21:15 כבר דיווחו כל האתרים בכותרות הראשית על המהלך. "נתניהו פיטר את גלנט אחרי שהתריע על סכנות המהפכה המשפטית", נכתב בכותרת הראשית של ynet. "אחרי שקרא לעצור את החקיקה: נתניהו החליט לפטר את גלנט", נכתב בכותרת הראשית של N12. כותרות דומות הופיעו גם ב"וואלה", "הארץ", אתר רשת 13, אתר כאן 11 ו"מעריב".

הודעת נתניהו על פיטורי גלנט השיגה את האפקט ההפוך מזה שקיווה לו. במקום להצמית את ניצני ההתנגדות בליכוד ולכבות את המחאה, היא יצרה סחף של ממש בכיוון הנגדי: מלבד התעצמות של המחאה, המוציאה לרחובות מאות אלפי אנשים כבר תריסר שבועות, היא הורידה מהגדר את ההסתדרות, שהכריזה למחרת על שביתה במשק, ואת האוניברסיטאות שהכריזו גם הן על שביתה. גם בליכוד נשמעו לראשונה קולות ברורים הקוראים לעצירת החקיקה נגד מערכת המשפט.

בערוץ 14 תמונת המציאות היתה הפוכה. באתר הערוץ עלו עם כותרת ראשית על פיטורי גלנט בשעה 21:15, אך שם המסגור היה שונה. "מגלה מנהיגות: נתניהו החליט להדיח את גלנט מתפקידו", נכתב. הביטוי "מגלה מנהיגות" החזיק מעמד 45 דקות לפני שהוסר והכותרת הוחלפה ל"רה"מ נתניהו פיטר את שר הביטחון מתפקידו, גלנט: 'ביטחון ישראל – משימת חיי". מאותו רגע, לא חזר הביטוי "מגלה מנהיגות" לכותרת הראשית של האתר.

גם הציטוט מפי המפוטר לא שרד זמן רב בכותרת הראשית של אתר ערוץ 14. כבר לאחר רבע שעה, בשעה 22:15, הוא הוחלף בציטוט של נתניהו: "נתניהו העביר את גלנט מתפקידו: 'חייבים להתייצב בעוצמה נגד סרבנות'".

מיד עם היוודע דבר הפיטורין יצאו מארגני ההפגנות בקריאה למתנגדי ההפיכה המשפטית לצאת לרחובות. ואמנם, בתוך דקות החל זרם של מפגינים להתאסף בצמתים מרכזיים בתל-אביב, ירושלים ועוד שלל יישובים ברחבי המדינה.

האתרים N12 ו"ישראל היום" היו הראשונים להעביר לכותרת הראשית את הדיווח על ההפגנות המתעצמות. כבר בשעה 22:15 בישרה הכותרת הראשית באתר N12: "בעקבות פיטורי גלנט: מאות מפגינים בקפלן וחוסמים את הכביש" באתר "ישראל היום" קראה הכותרת "הפגנת חירום" בקפלן: איילון דרום נחסם לתנועה, עימותים בין מפגינים למשטרה".

ב"וואלה" הצטרפו לדיווח הבולט על המחאה ב-22:30 ("אלפים מפגינים ברחבי הארץ, נתיבי איילון נחסמו לשני הכיוונים"). רבע שעה אחר כך הגיע תורם של ynet ("אחרי פיטורי גלנט: אלפים בהפגנות ספונטניות ברחבי הארץ, איילון נחסם") ו"הארץ" ("אלפים מפגינים ברחבי הארץ"). אחריהם הגיעו "מעריב" (23:00) ואתר רשת 13 (23:30).

כל אותו הזמן באתר ערוץ 14 בישרה הכותרת הראשית "נתניהו העביר את גלנט מתפקידו: 'חייבים להתייצב בעוצמה נגד סרבנות'". רק בחצות התחלפה הכותרת הראשית באתר ערוץ 14 לכזו המתמקדת במחאה, אך הטון היה שונה מאשר בכל יתר האתרים. "המחאה יוצאת משליטה: הפגנות, אלימות וחסימות כבישים בת"א וירושלים", נכתב בכותרת הראשית של האתר.

בכל האתרים ליוו את המחאה באיילון ובשאר המוקדים לאורך כל הלילה, למעט ב"ישראל היום" ואתר ערוץ 14. ב"ישראל היום" התמקדו בדיווחים פוליטיים שהוביל הכתב יהודה שלזינגר. כבר בחצות וחצי דווח על התייעצויות של נתניהו עם ראשי הקואליציה, ורבע שעה אחר כך בישרה הכותרת על אפשרות ל"עצירת החקיקה". הכותרת הראשית באתר התחלפה תדיר עם עדכון על איומי ההתפטרות של לוין והניסיון למונעם.

באתר ערוץ 14, לעומת זאת, עלה לראש עמוד הבית בשעה 02:00 מאמר מאת יצחק אבוחצירא תחת הכותרת "קיבלו רגליים קרות: אובדן הדרך שהוביל בכירים בימין לקרוא לעצירת החקיקה". במאמר ניתח המחבר את הנסיבות שהובילו את הממשלה "להחמיץ את הזדמנות הפז שנקרתה בפניה".

באתר "מקור ראשון", אגב, דיווחו לראשונה על הדרמה הפוליטית-משטרית רק הבוקר בשעה 08:00.

*  *  *