לאחר שסירב באופן עקבי למסור התייחסות עניינית להתנהלות התמוהה בגלי-צה"ל, שיגר היום שר הביטחון יואב גלנט הודעה קצרה שאישרה את התחזיות שהתפרסמו כאן בנוגע לתוכניות ההשתלטות של נתניהו על התחנה. במקום למנות את המפקד שנבחר כבר לפני שמונה חודשים על-ידי ועדת איתור בנוהל מסודר, בחר גלנט למנות מפקד נוסף במילוי מקום. באותה הודעה נמסר גם כי תוקם "ועדה" שתבחן את המשך דרכה של גלי-צה"ל.

שר הביטחון יואב גלנט אינו אדם ביישן או פוליטיקאי ששונא תקשורת, ובכל זאת, נמנע באופן עקבי מלהתייחס לתוכניותיו בנוגע לגלי צה"ל. לא רק לתקשורת, גם לבית המשפט לא מסר גלנט את עמדתו, זאת למרות שנדרש לכך שוב ושוב. גלנט חזר וביקש ארכות בטענה שהוא עסוק ב"ענייני ביטחון דחופים". מסתבר שהם לא היו דחופים מדי אחרי הכל, וגלנט מצא זמן למצוא ממלא מקום שיחליף את ממלאת המקום.

לבחירתו של גלנט להתעלם מהבחירה של ועדת האיתור המקצועית ולהמשיך את המצב האנומלי של תחנה הפועלת תחת עורך ראשי במילוי מקום, לא יכול להיות שום הסבר מלבד הרצון להשתיל בראשה דמות שתהיה נוחה לשלטון. הדמות שנבחרה היא דני זקן, המוצג בהודעת משרד הביטחון ככתב המדיני של "גלובס", אולם משמיטה את העובדה כי הוא גם מנחה תוכנית ב"גלי-ישראל" עם יעקב ברדוגו, מגדולי התועמלנים של נתניהו בתקשורת הישראלית, ומשמש כפאנליסט בערוץ 14, ערוץ התעמולה הלא רשמי של נתניהו.

יש לקוות כי זקן יפעל באופן הגון ומקצועי, אולם סביר להניח כי במצב כזה מינויו לא יאריך ימים. כך לפחות ניתן ללמוד מכהונת מפקדים קודמים תחת שלטון נתניהו, כמו ירון דקל ושמעון אלקבץ. ניר חפץ, שהיה יועצו הקרוב של נתניהו, העיד בתצהיר לבית המשפט כי דקל מינה את יעקב ברדוגו לשדרן מוביל בתחנה ולפרשן הפוליטי שלה, כמו גם שדרן נוסף, בהתאם לדרישה של נתניהו (דקל מכחיש את הדברים).

יעקב ברדוגו (מימין) וירון דקל (צילומים: פלאש 90)

יעקב ברדוגו (מימין) וירון דקל (צילומים: פלאש 90)

במקביל, כאמור, אמורה לפעול "ועדה מייעצת בהשתתפות אנשי תקשורת ונציגי ציבור אשר תמליץ על מתווה פעילותה של התחנה לרבות מיקומה במפת התקשורת הארצית והגדרת מאפייני תפקיד מפקד התחנה". מאחורי המלל הסתום הזה עומדת, ככל הנראה, כוונה להביא להפרטתה של התחנה לידי אחד ממקורביו של נתניהו. זאת במקביל למהלך שמבצע שר התקשורת שלמה קרעי, להפקעת שלוש תחנות רדיו מתאגיד השידור הישראלי.

תחנת הרדיו גלי צה"ל פועלת בניהול עורכת ראשית זמנית מאוגוסט 2021, אז מינה שר הביטחון בני גנץ את גלית אלטשטיין לתפקיד. המינוי הזמני הוארך שוב ושוב ונקצב רק בהוראת בית המשפט לאחר עתירה של תנועת "הצלחה". בעקבות העתירה אולץ גנץ לכנס ועדת איתור כדי שתמנה מועמד של קבע. לכשנבחר סוף סוף מועמד, אור צלקובניק, מנכ"ל רדיו 103FM, ביוני 2022, אסרה היועצת המשפטית לממשלה על השלמת המינוי משום שהממשלה הפכה לממשלת מעבר. אלא שלמרות שכבר עברו כמה חודשים מאז נבחרה ממשלה חדשה, המינוי של צלקובניק לא הושלם בידי גלנט.

רדיו 103FM נותן במה לכמה תומכי נתניהו מובהקים, אולם ניתן להניח שלמשפחת נתניהו יש עוינות מובנית כלפי מנהל התחנה צלקובניק משום שאחד מכוכבי התחנה הוא בן כספית, שנוא נפשה של המשפחה ומי שחשף כמה מפרשיות השחיתות שלה. בכל מקרה, קל יותר לנתניהו לתמרן את התחנה כשבראשה עומד ממלא מקום ולא מפקד קבוע. מי שהקל על נתניהו ועל גלנט הוא שר הביטחון הקודם גנץ. אם היה פועל באופן תקין, כנדרש, וממנה תוך זמן סביר מפקד קבוע לתחנה, הרי שכעת היה מדובר במעשה עשוי.

בניין גלי צה"ל, 5.11.13 (צילום: "העין השביעית")

בניין גלי צה"ל, 5.11.13 (צילום: "העין השביעית")

בינתיים, עמותת "הצלחה" הגישה בקשה דחופה נוספת לשופט העליון חאלד כבוב, על מנת שיתן צו ביניים החוסם את החלטת גלנט על מינוי זקן. נושא המינוי, הזכירו עורכי הדין אלעד מן ואפי מיכאלי בשם "הצלחה", תלוי בפני בית המשפט מזה חודשים ארוכים, וגלנט מתמהמה מלנמק את העיכוב בהשלמת המינוי הנבחר. לא יתכן כי הוא יבחר לפעול באופן חד-צדדי, ללא כל הודעה מוקדמת.

"ראוי כי טרם לפעולה כלשהי יובהר מדוע לא יושלם המינוי בהתאם להמלצת הוועדה שנמסרה כבר למשרד הביטחון", לשון הבקשה, "עוד יצוין, כי, ככל הידוע לעותרת, על אף שוועדת האיתור סיימה את עבודתה והעבירה את המלצותיה ליועמ"ש משרד הביטחון, השר לא מצא לנכון לבחון את המלצות הועדה או להיפגש עם חבריה, טרם
שהודיע על מינוי ממלא המקום הנוסף ועל המתווה החדש שנכלל בהודעתו.

"חומרת הנסיבות מתחדדת נוכח עמדת היועמ"שית לממשלה בהליך זה בהודעותיה הקודמות, אודות הצורך שבהשלמת מינוי הקבע בלא דיחוי ובשים לב לדברים שנאמרו על עבודת ועדת האיתור שהושלמה, כוועדה מקצועית ובלתי תלויה. כמו כן, קיים ספק האם השר נועץ ביועמ"שית לממשלה טרם הודעתו והאם ניתן אישור לקידום מהלך זה".

טרם נמסרה תגובת בית המשפט, שדחה בקשה קודמת לצו ביניים.