מה עומד מאחורי הפרסום הערב בחדשות 12, על פרשייה בה היה מעורב "איש תקשורת בכיר באחד העיתונים"? לפי הדיווח, אותו בכיר נסחט ע"י זונה ממין זכר, התלונן במשטרה אך אחר-כך התחרט. הדיווח מעלה מספר תמיהות, ועוד יותר מכך - ההקשר מאחורי הקלעים.

הדיווח לא שודר בפני עצמו אלא כחלק מכתבה: הכתב עמרי מניב התלווה לקציני משטרה שהפכו לנהגי מונית ושומע מהם סיפורים. הכתבה שודרה בסוף המהדורה והדיווח היה חבוי בסופה, אולם בחדשות 12 דאגו לייחצן אותו: מניב הקדיש לו סדרת ציוצים והיחצן הפנימי של חדשות 12, אלון שני, דאג להפיץ אותם.

הדיווח עורר כמה סימני שאלה. ראשית, מדובר בסיפור שאירע לפני 22 שנה. שנית, היה נראה שבחדשות 12 מנסים להציג את הנסחט באור שלילי, מעבר לעצם המבוכה בכך שנתפס צורך שירותי זנות. כך למשל חדשות 12 ומניב יצרו את הרושם שאותו איש תקשורת הפעיל קשרים על מנת להימנע מאישום נגדו, דבר שלא היה ולא נברא. כעת מתברר כי לפרסום ישנו הקשר שמעמיד אותו באור בעייתי.

ל"עין השביעית" נודע כי לפרסום קדם מסע שכנועים מצד חברת קשת, המפעילה את חדשות 12, שכוון כלפי אותו כלי תקשורת ממנו בא אותו "בכיר" שבמרכז הדיווח. בקשת לא רוו נחת מהאופן בו סיקרו באותו כלי תקשורת את מיזם FreeTV, פרויקט טלוויזיה אינטרנטית מתוכנן, שבקשת תולים בו תקוות גדולות. קשת שכרה לשם כך יחצן בכיר ושנוי במחלוקת, הידוע בכך שהוא משתמש בשיטות של הכפשה וקמפיינים שליליים.

סביב המיזם מתנהל מאבק איתנים מצד מתחרים כמו HOT, אך הוא גם סופג ביקורת משפטית, אקדמית וציבורית חריפה, בין היתר מאותו כלי תקשורת. לפי חוות דעת של מומחים בינלאומיים, כמו גם עמדה של הייעוץ המשפטי לממשלה, מתן אישור למיזם לא רק ינציח עיוותים בתחום רגולציית התקשורת, אלא גם יהפוך את קשת, שהיא כבר מונופול בתחום החדשות המשודרות, לגוף ריכוזי באופן יש בו סיכון לא רק לשוק המדיה אלא גם לעיתונות ולדמוקרטיה.

זה אינו ההקשר היחיד מאחורי הקלעים. באותו כלי תקשורת נגדו כוון הפרסום של חדשות 12, פורסמה לאחרונה כתבה שהביכה בכיר בחדשות 12, כשחשפה שהיה מעורב בעסק נדל"ני במקביל לעבודתו בחברת החדשות.

מחדשות 12 לא נמסרה תגובה.

לאחר הפרסום החליטו בחדשות 12 כי הם כן מעוניינים להגיב וטענו כי: "מדובר בכתבה שהיא מתחילתה ועד סופה תולדה של יוזמה עצמאית של מערכת חדשות סוף השבוע. הכתבה עוסקת בסיפורים שחלקם טרם נחשפו מפי כמה חוקרי משטרה לשעבר מחקירות מתקופת שירותם. אנחנו פרסמנו את הכתבה בלי כל פרט מזהה לזהות העיתונאי".

עוד טוענים בחדשות 12 כי "הטענות הנכללות בפניית העין השביעית משוללות כל יסוד ומהוות הוצאת לשון הרע שקרית ובלתי מוצדקת כלפינו".

לאחר שליחת התגובה התקשר דובר חדשות 12 אלון שני לשיחה אותה הגדיר אוף דה רקורד. לאחר מכן התקשר שוב ואמר: "אני מציע לך להיזהר".