אזרחית שהתבטאה נגד אורלי וילנאי וגיא מרוז בפייסבוק חויבה לפצותם ב-150 אלף שקלים, ולשלם להם עוד עשרות אלפי שקלים בגין הוצאות, זאת לאחר שלא הגישה סיכומים בתביעה נגדה.

תביעה זו היא אחת מסדרה של חמש תביעות דיבה שהגישו העיתונאים וילנאי ומרוז בתחילת 2019 נגד אזרחים שכתבו על אודות המאבק המשפטי שניהלו בני הזוג עם אמו של הקטין שחי עמם במסגרת אומנה. את התביעות הגישו באמצעות עורכת-הדין יעל מנדלוביץ.

לאחרונה פסק בית-המשפט, בתביעה שישית שהגישו בני-הזוג בגין פרסומים בנושא כשנה לפני הגשת סדרת התביעות, וחייב את עו"ד נקר לפצות את וילנאי ומרוז ב-75 אלף שקלים.

נוסף על תביעה זו, עד כה הסתיימו ארבע מתוך חמש התביעות שהגישו וילנאי ומרוז, כולם בהחלטות לפצותם. באחת התביעות חויבה הנתבעת, בהיעדר כתב הגנה, לפצות את צמד העיתונאים ב-150 אלף שקלים. בתביעה נוספת הוסכם כי הנתבע יתנצל בפניהם וישלם להם 10,000 שקלים שיועברו לתרומה. בתביעה שלישית הוסכם כי הנתבעת תתנצל בפניהם ותשלם להם 12 אלף שקלים.

בתביעה שהוכרעה בשבוע שעבר (4.11) פסק השופט רונן אילן כי בהיעדר הגשת סיכומים על ידי הנתבעת נחמה ברקוביץ, אותה ייצג עו"ד יוסי נקר, יש לפסוק על פי סיכומי התובעים. הללו הראו כי בפרסומים נכללה לשון הרע, וכיוון שלא הוכחה הגנה כלשהי שתצדיק את דחיית התביעה החליט השופט לקבל את התביעה במלואה ולחייב את ברקוביץ לפצות את וילנאי ומרוז במלוא סכום התביעה, 150 אלף שקלים, ולהוסיף על כך עוד 35 אלף שקלים בגין הוצאות ושכר טרחת עו"ד.

תביעה חמישית שהגישו בני-הזוג בתחילת 2019 עודנה מתנהלת.

18457-03-19

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 144KB)