הכרעה נוספת בסדרת תביעות הדיבה שהגישו העיתונאים אורלי וילנאי וגיא מרוז נגד אזרחים שהתבטאו נגדם ברשת החברתית פייסבוק. אורלי הררי, שפרסמה תגובה בפייסבוק שהתייחסה לוילנאי ומרוז, תתנצל ותשלם להם 12 אלף שקל, כך סוכם בהסכם גישור בין הצדדים. עוד סוכם כי הררי לא תוכל עוד לכתוב או להתבטא בכל מדיה על זוג העיתונאים, אחרת תשלם להם 20 אלף שקל נוספים.

לפני כשנה הגישו וילנאי ומרוז סדרת תביעות דיבה נגד אזרחים שהתבטאו בפייסבוק. ההתבטאויות נסובו על המאבק המשפטי שמתנהל מול אמו של הקטין שחי עמם במסגרת אומנה. בחודש יולי נפסקו לטובת וילנאי ומרוז 150 אלף שקלים לאחר שניתן פסק-דין בהיעדר הגנה באחת התביעות שהגישו. לפני שבועות אחדים הגיעה תביעה נוספת לסיומה כשהוסכם כי המגיב בפייסבוק יתנצל וישלם להם עשרת אלפים שקלים שיועברו לתרומה.

בתביעה נגד הררי, שהוגשה באמצעות עו"ד יעל מנדלוביץ, נדרשה הנתבעת לשלם 100 אלף שקל בגין תגובה שפרסמה לפוסט על בני הזוג שבה כינתה אותם "נוכלים ורמאים". "ידה של הנתבעת קלה על ההדק והוצאת דיבה ולשון הרע הוא דבר של מה בכך בעיניה", נטען בכתב התביעה.

הררי, באמצעות עו"ד אריאל יום-טוב, דרשה לסלק את התביעה על הסף, בין היתר משום שהיא מהווה "מהלך כוחני ואסטרטגי, בניסיון לסכור את פיה". עוד נטען כי מדובר ב"תביעת השתקה", חלק מסדרת תביעות שהגישו וילנאי ומרוז כדי להביא ל"הגבלה חמורה ומניעת חופש הביטוי" של מי שמעוניין להתבטא בעניינם. לגופה של התביעה טענה כי "נוכלים ורמאים" היא הבעת דעה, שממילא פורסמה רק בתגובה לפוסט.

לפני ימים אחדים הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו להסכם גישור בפני המגשרת מיכל ליפשיץ, במסגרתו התחייבה הררי לשלם לוילנאי ומרוז 12 אלף שקל ב-20 תשלומים חודשיים. בנוסף התחייבה "לא לפרסם בכתב או בוידיאו או במדיה דבר בכל עניין הקשור לתובעים ביחד או לחוד או בני משפחתם או באת כוחם". בהסכם הובהר כי "ככל שתעשה כן תחוייב בפיצוי מוסכם ללא הוכחת נזק בסך 20,000 שקלים שניתן יהיה לביצוע מיידי".

כמו כן הוסכם כי הררי תפרסם בעמוד הפייסבוק שלה התנצלות בזו הלשון: "אני אורלי הררי מבקשת להתנצל בפני אורלי וילנאי וגיא מרוז על דברים מכפישים ולא נכונים שכתבתי עליהם בפייסבוק. כתבתי את הדברים מבלי שבדקתי את אמינותם ומתוך השפעה עמוקה של דברים שנכתבו בגנותם שלא בצדק ברשת ועל כך אני מתנצלת. כמו כן היום אני מבינה שהם נפגעו ועל כך אני מצרה".

18448-03-19

להורדת הקובץ (PDF, 82KB)