הכרעה נוספת בסדרת תביעות הדיבה שהגישו העיתונאים אורלי וילנאי וגיא מרוז נגד אזרחים שהתבטאו נגדם ברשת החברתית פייסבוק. ירון קוטיק, שפרסם תגובה בפייסבוק על וילנאי ומרוז, יתנצל וישלם להם עשרת אלפים שקלים שיועברו לתרומה, כך סוכם בדיון שנערך השבוע בבית-המשפט.

בתחילת השנה הגישו וילנאי ומרוז ארבע תביעות דיבה נגד אזרחים שהתבטאו בפייסבוק. ההתבטאויות נסובו על המאבק המשפטי שמנהלים בני הזוג מול אמו של הקטין שחי עמם במסגרת אומנה. בחודש יולי נפסקו לטובת וילנאי ומרוז 150 אלף שקלים לאחר שניתן פסק-דין בהיעדר הגנה באחת התביעות שהגישו. התביעה נגד קוטיק, שכמו יתר התביעות הוגשה באמצעות עורכת-הדין יעל מנדלוביץ, דרשה ממנו פיצוי בסך 100 אלף שקלים בגין תגובה שפרסם לפוסט שהעלו בני הזוג לעמוד הפייסבוק שלהם.

"התנהלותו הנפסדת של הנתבע חמורה שבעתיים, עת מודע הוא היטב למעמדם
ושמם הטוב של התובעים – אנשי תקשורת הידועים בעיקר בפעילותם למען אוכלוסיות מוחלשות", נטען בכתב התביעה, שטען שקוטיק הוציא את דיבתם של בני הזוג.

קוטיק טען להגנתו, באמצעות עו"ד אלי וילנר, כי התביעה נגדו היא תביעת "השתקה והפחדה" שהוגשה על ידי "תובעים סדרתיים". הנתבע אמנם הודה כי ראוי היה שלא יכתוב את אשר כתב אך טען כי היו אלה בסך הכל "גידופים חסרי בסיס", שאין לפעול בעקבותיהם בנתיב משפטי.

בדיון שנערך ביום ראשון (8.12) הגיעו הצדדים להסדר פשרה במסגרתו וילנאי ומרוז יפרסמו בעמוד הפייסבוק שלהם פוסט בזו הלשון: "אחרי דיון בבית המשפט, מפורטת בזה התנצלות שקיבלנו מירון קוטיק בגין דברים שכתב בתגובה לפוסט שכתבתי: 'לכבוד אורלי וילנאי וגיא מרוז, אני ירון קוטיק מבקש להתנצל אם פגעתי ברגשותיכם בתגובית שכתבתי לפוסט שהעלה גיא מרוז ביום 02/02/19, וזאת מבלי להודות באחריותי או בכל טענה שהיא כלפיי'".

בנוסף הוסכם כי קוטיק יעביר לבני הזוג עשרת אלפים שקלים, שייתרמו לארגונים למען בעלי חיים. השופטת איילה גזית מבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו נתנה להסכם תוקף של פסק דין.

יתר התביעות עדיין מתנהלות.

18452-03-19