האזרח דורון בלומנפלד, שנתבע על-ידי עד המדינה ניר חפץ בטענה כי הפר את פרטיותו ופרסם עליו לשון הרע כששלח לביתו מכתב איום, טוען כי יש לדחות את התביעה, בין היתר משום שחפץ שינה את גרסתו לגבי נסיבות קבלת המכתב.

בשלהי שנת 2018, אחרי שחפץ הפך לעד מדינה נגד ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, הגיעה אל תיבת הדואר שלו מעטפה ובה מכתב איום. "במדינת ישראל אוהבים את ההלשנות אבל שונאים את המלשינים!", כתב בלומנפלד לחפץ. "בוש והיכלם! 'שטינקר' עלוב!".

חפץ התלונן במשטרה וזו איתרה את בלומנפלד, שהודה במעשה והועמד לדין באשמת הטרדת עד. התיק עודנו תלוי ועומד, אך בינתיים הגיש חפץ, באמצעות עו"ד ליאור פרי, תביעה אזרחית נגד בלומנפלד. חפץ דרש פיצוי בסך 200 אלף שקלים בטענה כי בלומנפלד ביצע כלפיו כמה עוולות אזרחיות שגרמו לו נזק קשה.

לפי חפץ, בלומנפלד הפר את פרטיותו בכך שהטריד אותו בביתו וכן פרסם נגדו לשון הרע משום שמכתב האיומים ששלח לביתו "עשוי היה להגיע, בנסיבות מעשיו של הנתבע, לידי אדם זולת התובע - ואכן הוא הגיע בשלב ראשון לידי בני משפחתו של התובע, ולידיהם של חוקרי המשטרה ואנשי הפרקליטות, ובהמשך, לאחר שהוגש כתב האישום, גם לידי גורמים בכלי התקשורת ובציבור".

המכתב שנשלח לניר לחפץ (צילום מנספח כתב התביעה)

בכתב הגנה שהגיש בלומנפלד לפני כחודש, באמצעות עורכי-הדין עודד סבוראי וסיון האוזמן, טוען בלומנפלד כי חפץ שינה את גרסתו לגבי נסיבות קבלת המכתב כדי שיוכל לייחס לו פרסום לשון הרע.

בכתב התביעה שהגיש נגד בלומנפלד כתב חפץ כי הוא פתח את המעטפה בביתו "בנוכחות רעייתו". אולם למשטרה מסר חפץ, כך לפי הודעתו המצורפת לכתב ההגנה, כי אשתו קרוב לוודאי הביאה את המכתב מתיבת הדואר אולם הוא זה שפתח את המעטפה, קרא את המכתב ואז קרע אותו והשליך את הקרעים לפח. "ברי כי שינוי הגרסה נועד לייצר עילת תביעה יש מאין", טוען בלומנפלד.

לפי הנתבע, ממילא תוכן המכתב אינו מהווה לשון הרע, אלא רק "קללות וגידופים". אך גם אם ייקבע כי המכתב כולל לשון הרע הרי שתוכנו מעולם לא נועד להתפרסם ברבים. בלומנפלד מדגיש כי על המעטפה נכתב "מר ניר חפץ – אישי!", ולפיכך תוכן המכתב לא היה אמור להגיע לאף גורם למעט חפץ. לדברי בלומנפלד עד המדינה חפץ הוא שבחר לשתף את תוכן המכתב עם גורמים נוספים, ועל כן האחריות על כך מוטלת עליו.

בנוסף טוען בלומנפלד כי לא הפר את פרטיותו של חפץ ומציין כי איתר את כתובתו באמצעות גלישה לאתר 144. "אין לראות בחיפוש אחר כתובתו של אדם באתר לגיטימי ופומבי משום 'בילוש או התחקות'", נטען.

36471-05-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 7.67MB)