עד המדינה ניר חפץ הגיש תביעה נוספת, שביעית במספר בשנים האחרונות, הפעם נגד אדם שהטריד אותו. חפץ דורש פיצוי בסך 200 אלף שקלים מדורון בלומנפלד שהניח בתיבת הדואר של חפץ מכתב תוכחה.

מלבד התביעה נגד בלומנפלד הגיש חפץ בשנים האחרונות עוד שש תביעות דיבה, חמש מהן בנוגע לתרגיל חקירה משטרתי, חקירה שבסופה היה לעד מדינה בפרשה המכונה "תיק 4000". התביעות של חפץ הוגשו נגד גלית דיסטל-אטבריאן, נגד השר אמיר אוחנה, נגד בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, נגד יעקב ברדוגו, הפרשן הפוליטי של גלי-צה"ל ונגד אזרח בשם יצחק מגן. חלק מהתביעות הללו נידונות לבקשת חפץ תחת חיסיון, כדי שלא יופר צו איסור הפרסום על פרטי תרגיל החקירה ותיפגע פרטיותו.

תביעה שישית, נגד העיתונאי דדי מרקוביץ', הוגשה בגין שמונה ציוצים של העיתונאי נגד עד המדינה, שהיה בין היתר עורכו לשעבר ב"מעריב" בתקופה בה בה בעל השליטה בעיתון היה איש העסקים (וכיום העבריין המורשע) נוחי דנקנר. את מרקוביץ' מייצג בהליך עו"ד אלעד מן, יו"ר עמותת "העין השביעית". סכום הפיצויים המצטבר שחפץ דורש משבעת הנתבעים עומד על 2.58 מיליון שקל.

התביעה שהגיש חפץ נגד בלומנפלד לא נוגעת אף היא לתרגיל החקירה המשטרתית, אבל כן להחלטה של חפץ להפוך לעד מדינה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בשלהי שנת 2018, אחרי שחפץ הפך לעד מדינה, הגיעה אל תיבת הדואר שלו מעטפה ובה מכתב איום. "במדינת ישראל אוהבים את ההלשנות אבל שונאים את המלשינים!", כתב בלומנפלד לחפץ. "בוש והיכלם! 'שטינקר' עלוב!"

מכתב האיום שנשלח לניר לחפץ (צילום מנספח כתב התביעה)

חפץ התלונן במשטרה וזו איתרה את בלומנפלד, שהודה במעשה והועמד לדין באשמת הטרדת עד. דיון בתיק הפלילי נגד בלומנפלד אמור להתקיים בעוד כחצי שנה. בינתיים הגיש חפץ, באמצעות עו"ד ליאור פרי, תביעה אזרחית נגד בלומנפלד.

לפי חפץ, בלומנפלד ביצע כלפיו כמה עוולות אזרחיות שגרמו לו נזק קשה. לדבריו הוא הפר את פרטיותו בכך שהטריד אותו בביתו וכן פרסם נגדו לשון הרע משום שמכתב האיומים ששלח לביתו "עשוי היה להגיע, בנסיבות מעשיו של הנתבע, לידי אדם זולת התובע - ואכן הוא הגיע בשלב ראשון לידי בני משפחתו של התובע, ולידיהם של חוקרי המשטרה ואנשי הפרקליטות, ובהמשך, לאחר שהוגש כתב האישום, גם לידי גורמים בכלי התקשורת ובציבור".

36471-05-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 914KB)