אובמה X?

האם ב"וושינגטון פוסט" לא יודעים להבחין בין נשיא ארצות-הברית ברק אובמה לפעיל זכויות השחורים המוסלמי הרדיקלי מלקולם אקס? באתר ה"ניו-יורק מגזין" ובבלוג "גוקר" טוענים כי ידיעה ראשית באתר ה"וושינגטון פוסט" שעסקה בביקור של אובמה באיווה לוותה בצילום של אקס. האומבודסמן של ה"פוסט", אנדרו אלכסנדר, בדק את הטענה ודיווח כי לא נמצאה הוכחה ברישומי האתר לטעות עריכה כזאת. העורכים ב"פוסט" מניחים שמדובר במתיחה או בתקלה של הצגת תמונה לא נכונה שנשמרה בעותק מטמון. הגולש האנונימי ששלח את צילום המסך המרשיע כתב ל"גוקר" וטען שהוא לא ביצע מניפולציה גרפית בתמונה, ושאולי מדובר בתקלה בדפדפן שלו. הנה הסיפור המלא ב"ניו-יורק טיימס".

Game Over

התמונה של קונסולת ה-PS2 הפוכה, וזו הקטנה שבבעיות בכתבה (11.5.10) הזאת של ynet, מסביר הבלוגר ארז רונן.

צ'נדלר צעיר לנצח

ב-9.5.10 הוקדש הלוגו של גוגל ליום הולדתו של ג'יימס מתיו ברי, מחבר "פיטר פן". בגוגל ישראל הלוגו הפנה לחיפוש "ג'יימס מתיו פרי", השחקן שגילם את צ'נדלר בינג בסדרת הטלוויזיה "חברים".

מכונת הזמן תעשיות (בע"מ)

בתחילת אחד הפרקים בסדרה "חטופים" (קשת, ערוץ 2, 24.4.10) מושמע מבזק דמיוני של קול-ישראל מ-1997, המדווח על הפעילות בלבנון שבה נחטפו החיילים. חלק מהמידע במבזק מיוחס ל"פרסומים ברשת אל-ערבייה", שתקום רק שש שנים מאוחר יותר, ב-2003.

ב"הארץ" (7.5.10) לא אהבו את פרק הסיום של תוכנית הבידור "הרווק", ארבעה ימים שלמים לפני ששודר.

המהפכה לא תשודר בטלוויזיה

ב-ynet התקשו להתמודד עם הידיעה על שינויים בלוח השידורים של גלי-צה"ל (7.5.10). התוכנית "יש עם מי לדבר", דיווחו שם, "יורדת מגלי העטר". גירסה שגויה אחרת סיפרה שתוכנית הרדיו "יורדת מהמסך", והכתבה פורסמה בכלל במדור הטלוויזיה.

מין בשאינו מינו

סיפרנו פה ("התיקונים", 2.4.10) על שאלת סקס ששורבבה לשאלון במקומון "מלאבס", שעסק בקוסם מארץ עוץ (26.3.10).

אז הנה זה קורה שוב ("מלאבס", 6.5.10).

האפסים החסרים

ב"מעריב" (7.5.10) הפכו עסקה של 3.17 מיליארד דולר בכתבה לעסקה של 3.17 מיליון דולר בכותרת.

קובסייפ

דאחקת הפייסבוק שנפרשה על פני כפולת עמודים במוסף "7 לילות" ("ידיעות אחרונות", 7.5.10) לקתה בשגיאה בסיסית: עדכוני הפייסבוק מופיעים שם בסדר כרונולוגי, בעוד שבפייסבוק הסדר הוא כרונולוגי הפוך, כלומר העדכון החדש ביותר מופיע בראש העמוד.

יסמי חולת מי

לאן נעלמה המחצית השנייה של הכותרת? ("ספירלה", עיתון הסטודנטים לתקשורת של המכללה האקדמית ספיר, 4.2010).

הערה לעורך

עורכי היקר, אל תשכח לשים קישור לאתר שלהם (ynet, 11.5.10).

משימה לקוראים

עורך אתר "הארץ" (6.5.10) שכח להסיר את המלה "תשובה". קוראים יקרים, התוכלו לעשות זאת עבורו?

עריכה/הגהה

יאיר רוה נותן שיעור בצרפתית: "איתי זיו ('עכבר העיר', 29.4.10) כותב 'רנדה וו'. זה כי הוא כבר הפנים היטב איך כותבים 'דז'ה וו' (ולא 'דה ז'וו', כמו שכותבים האהבלים), ומניח ש'רנדוו' זה על אותו משקל. אבל לא רק ש'רנדוו' זו מלה אחת ולא שתיים, ה'וו' אינו אותו 'וו'".

יציאת מצראים (nrgמעריב, 21.3.10).

דברים שקורים לשכנים (mynet, 27.7.08).

מעקב "התיקונים": סמ"ך רפויה

במדור שעבר סיפרנו שב"עכבר העיר" אונליין עיוותו את שמה של השחקנית האמריקאית ג'וליה לואי דרייפוס ל"ג'וליה לואיס דרייפוס". מתברר שזו מחלה כרונית שם, וגם השחקן הצרפתי לואי דה-פינס זכה לסמ"ך מיותרת, "לואיס דה פינס" (6.5.10). בשבוע הבא: ביקורת על זמר הג'אז והחצוצרן לואיס ארמסטרונג?

החומה הצינית

כתבת התגובה של יצחק לאור להאשמות האונס וההטרדה נגדו אירחה לצדה מודעה בנושאים רלבנטיים ("העיר", 6.5.10).

ההאשמות נגד לאור עסקו גם בעבודתו באקדמיה. בהתאם, העצומה נגד "העיר", שפירסם את הכתבה שלו, מארחת מודעה לאתר היכרויות לאקדמאים.

הערב בקולנוע

"עכשיו מתחילים לעבוד על התפאורה, שצריכה לעמוד בסטנדרטים של דיסני", אמרו בחדשות 10 (6.5.10) על הגרסה העברית של המחזמר "שרק". אלא ש"שרק" לא נוצר על-ידי אולפני דיסני, אלא על-ידי אולפני דרימוורקס. ובאותו עניין: ב"ידיעות אחרונות" (31.3.10) כותבים על 'הדרקון הראשון שלי', מבית היוצר של 'שרק'", שהוא "הסרט החדש של אולפני פיקסאר". ובכן, כאמור: לא פיקסאר. דרימוורקס.

הסרט "פרשס" כל-כך טוב, שהוא קיבל 5.19 כוכבים מתוך 5 (האתר "סרט").

ו"איירון מן" יוקרן בגרסה רגילה ובגרסה מיוחדת, בת שני ממדים (האתר "סרט").

אצבע ב"עין השביעית"

ויטלי מיז'יריצקי משגר אצבע לעיני שלי ("העין השביעית", 14.4.10):

התיקונים הגיעו מויטלי מיז'יריצקי, נעמה בר-לב, אופיר, רועי צ'יקי ארד, יאיר רוה, רותם שמחה, שוקי טאוסיג, נעם עשת, הבלוג "כשל", דנה בארי-שדה, ברק פיטוסי, יונית חגואל, גילעד נס, ניר ש, יונתן כ', אורן, דבורית שרגל, לינוי בר-גפן ועומר מילר.

אייקונים: פרויקט PICOL (רשיון cc-by-sa)

נתקלתם בטעויות מעניינות בתקשורת? שלחו לינק וצילומסך (כך עושים זאת) לכתובת tikunim@kenans.net, וציינו אם ברצונכם לקבל קרדיט.