"הביזנס של העיתונות נחשף", היא הכותרת שבחרו בתאגיד השידור הישראלי להעניק לפרק השני של הפודקאסט שבו עוקבים שאול אמסטרדמסקי וצליל אברהם אחר משפט המו"לים.

הביזנס של העיתונות אכן נחשף בבית-המשפט המחוזי בירושלים, אולם גילוי אחד משמעותי מאוד שנחשף בשבוע שעבר בביהמ"ש לא הצליח להגיע לפודקאסט של אמסטרדמסקי ואברהם: הודעת הווטסאפ של בעל השליטה בבזק לשעבר, הנאשם שאול אלוביץ', לפיה עיתון "כלכליסט" סחט את קבוצת בזק ודרש לקבל תקציבי פרסום בסך 400 אלף שקלים כדי לחדול מלפרסם כתבות ביקורתיות נגד הקבוצה.

בעיתון הכלכלי של קבוצת "ידיעות אחרונות" הכחישו בתגובה בחריפות ("שקר מתועב, חולני והזוי"), אולם העד אילן ישועה, מנכ"ל "וואלה" לשעבר, העיד בביהמ"ש: "עובדתית זה בוצע. יחסי הסחיטה האלה מול 'כלכליסט' בוצעו". מתוך שלל החשיפות במהלך העדות, זו עד כה העדות הישירה המפורטת ביותר על התנהלות מושחתת מסוג זה.

במסגרת הפודקאסט היומי של תאגיד השידור "עוד יום", החלו החודש אמסטרדמסקי ואברהם לעקוב אחר משפט המו"לים: "ממש כמו אחרי סדרת מתח בנטפליקס". הפרק הראשון, שפורסם בתחילת החודש, הוקדש לחקירתו הראשית של מנכ"ל "וואלה" לשעבר אילן ישועה. הפרק השני, שפורסם היום, הוקדש לחקירתו הנגדית בידי הסנגורים של שאול ואיריס אלוביץ'.

"הרמת מסך מעל סבך של אינטרסים בעולם התקשורת הישראלי", הגדיר אמסטרדמסקי את תוכן עדותו של ישועה. "זה די מדהים לראות את זה לאור היום, איך הבורדל הזה מתנהל", אמר בהמשך.

לאורך הפרק שוחחו אמסטרדמסקי ואברהם על האופן שבו מנהלי תאגידים גדולים שמשפיעים באמצעות תקציבי הפרסום שלהם על התוכן שמתפרסם בתקשורת. חלק נכבד מהפרק הוקדש למנופי ההשפעה שהיו לבנק הפועלים על אתר "וואלה" של אלוביץ', שלווה מיליארדים כדי לרכוש את בזק. עוד הוזכרו בפרק בוז'י הרצוג, אביגדור ליברמן ואילן שילוח, שכולם זכו ליחס חריג מצד ישועה באתר.

גם ארנון (נוני) מוזס הוזכר, כמי שאין לכתוב נגדו ונגד כלי התקשורת שבשליטתו משום שאלוביץ' חושש מנקמתו. אמסטרדמסקי העיר בהקשר זה כי אלוביץ' ומוזס מתחרים, מה שרק מדגיש עוד יותר את המצב החריג שבו אלוביץ' מורה שלא לכתוב ביקורת על מוזס וקבוצתו, בשל החשש של אלוביץ' ממוזס. "זה מאוד מעניין", העירה אברהם, "חבל שלא פיתחו את זה עוד".

ובכן, בבית-המשפט פיתחו את זה עוד, והציגו תכתובת שבה אלוביץ' מעיד כי נסחט על-ידי "כלכליסט", ואילו ישועה טוען כי מוזס סוחט תאגידים באמצעות איום בכתבות ביקורתית, כדי לקבל את תקציבי הפרסום שלהם.

אמסטרדמסקי החל את דרכו העיתונאית ב"כלכליסט", אליו הצטרף בשנת 2007 כחלק מגרעין ההקמה של העיתון והגיע עד לתפקיד ראש מערכתה חדשות של העיתון. בשנת 2013 אף זכה בפרס סוקולוב על עבודתו העיתונאית ב"כלכליסט".

"לא הזכרנו את הסיפור הזה כשם שלא הזכרנו סיפורים ספציפיים רבים אחרים שעלו במסגרת העדות", מסר אמסטרדמסקי בתגובה לפניית "העין השביעית". "הפודקאסט שלנו שונה משלכם. אנחנו מנסים לתת יותר overview וקצת תובנות שלנו על הדמויות והנקודות המרכזיות, בדומה לפודקאסטים אחרים של יומני צפייה בסדרות טלוויזיה".