בפתח התוכנית תוהה המנחה עמנואל רוזן אם הדחת מפקד גלי-צה"ל מעידה ששר הביטחון אהוד ברק מעוניין בתחנת רדיו משלו.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם כתב "ישראל היום" שלמה צזנה, עם כתבת "גלובס" לילך ויסמן ועם פרשן "הארץ" עקיבא אלדר, על סיקור מסעו האחרון לארה"ב של בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל.

ויסמן, שהתלוותה לפמליית ראש הממשלה, אומרת כי על הכתבים המתלווים לראש הממשלה מוטלת המשימה לתמרן בין הקִרבה לראש הממשלה ובין המקצועיות העיתונאית. "היתרון שלנו בשיבוץ עם ראש הממשלה הוא העובדה שאנחנו רואים את הכל בעיניים", היא אומרת.

ויסמן מוסיפה כי לדעתה היתה זו טעות מצד לשכת ראש הממשלה להוציא הודעה לעיתונות על טיול זוגי שערך ראש הממשלה עם רעייתו בעיר וושינגטון, במקום להזמין את העיתונאים לתעד בעצמם את האירוע. בכך, טוענת ויסמן, מצדיקה הלשכה את העניין של העיתונאים במערכת היחסים בין בני הזוג.

"'ישראל היום' הוא העיתון היחיד שלא הכניס תמונה של הזוג נתניהו באותו טיול ספורטיבי שהם עשו בעמוד הראשון", מדגיש כתב העיתון שלמה צזנה, שאף הוא התלווה לפמליית ראש הממשלה, בתשובה לשאלה על הסיקור שהעניק עיתונו לסיור.

לדברי צזנה, לשכת ראש הממשלה אכן טעתה באי-הזמנת העיתונאים לטיול, והוא מוסיף כי כשקיבל את ההודעה התקשר לדוברות ראש הממשלה ושאל מדוע לא הוזמנו לאירוע, ובהמשך ניסה לאסוף פרטים נוספים על הטיול של הזוג נתניהו. לצד זאת, צזנה אומר כי "יש אשמה לא מבוטלת גם על העיתונאים והעיתונים בישראל", שכן הם לא מבדילים כראוי בין עיקר לטפל והקדישו זמן רב מדי לעיסוק בטיול הזוגי.

"לפרשן שנמצא קצת יותר רחוק, הפרספקטיבה היא יותר רחבה", אומר אלדר, שלא התלווה לנתניהו במסעו האחרון. אלדר מוסיף כי לא פורסם באף כלי תקשורת בישראל, למעט ב"הארץ", ניתוח של נאום ראש הממשלה הבוחן את דיוק הטענות והעובדות הכלולות בו.

בהמשך התוכנית מקדיש רוזן זמן לשיחה על פרישתה של אופרה וינפרי מהגשת תוכנית האירוח שלה. רוזן משוחח עם עיתונאי "ידיעות אחרונות" רענן שקד ועם רובי פורת-שובל, לשעבר מנחה של תוכנית בטלוויזיה הישראלית שנוצרה בהשראת תוכניתה של וינפרי. "היא אחת השחקניות המופלאות ביותר שהכרתי", אומרת פורת-שובל. שקד משווה בין פועלה של וינפרי לזה של דודו טופז.

לסיום לועג ב. מיכאל לניתוח שביצעו כלי תקשורת בישראל לשפת הגוף של ראש ממשלת ישראל ושל נשיא ארה"ב בעת פגישתם.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית