בפתח התוכנית "תיק תקשורת" מציג המנחה עמנואל רוזן חמש שאלות תקשורתיות לרגל עונת הבחירות שבפתח. המכנה המשותף להן נוגע לקשייה של התקשורת הישראלית, במצבה הנוכחי, לסקר כיאות מערכת בחירות לכנסת.

לאחר אות הפתיחה מבקש רוזן תשובות לשאלות אלו ואחרות מירון דקל, מגיש "הכל דיבורים" בקול-ישראל; מתא"ל אבי בניהו, דובר צה"ל לשעבר; ומנדב פרי, הכתב הפוליטי של חדשות 10.

"האינטרס הבסיסי של כל עיתונאי, וגם שלנו בערוץ 10, הוא לשקף את המציאות", אומר פרי. לדבריו, "אין ברירה אחרת" וחברת החדשות בערוץ 10 תסקר באופן מקצועי את מערכת הבחירות על אף שסיכויי הישרדותה תלויים בפוליטיקאים שרצים לכנסת. דקל, לעומת זאת, מעיר בנוגע לערוץ 10 כי "עוד תחקיר על בנימין ושרה נתניהו לא יהיה כנראה עד הבחירות.

"אני לא אופטימי", מוסיף דקל ביחס לסיקור הצפוי של מערכת הבחירות הקרובה, "בגלל האג'נדות שיש לעיתונים, לכלי תקשורת או לעיתונאים". לדבריו, עיתונאים כיום מחביאים את האג'נדות שלהם על אף שהם משרתים פעמים רבות את חצרו של מועמד מסוים. "אולי קול-ישראל יעשו את התחקיר על בנימין ושרה נתניהו במקום ערוץ 10", מתלוצץ בניהו.

"הדיון הזה נראה לי קצת שייך ללפני חמש שנים", מוסיף בניהו. לדבריו, מערכת הבחירות הקרובה תסתמך פחות על תקשורת הזרם המרכזי מבעבר ויותר על רשתות חברתיות ותקשורת אלטרנטיבית. בהמשך קורא בניהו למועצת העיתונות ולמכון הישראלי לדמוקרטיה לפעול לביצוע הסדרה בתחום התקשורת בישראל. "אי-אפשר להגיע לבחירות כשיש לך ממלאי-מקום בכל מיני כלי תקשורת", מבהיר בניהו. "יש ממלא-מקום בטלוויזיה, ויש ממלא-מקום בגלי-צה"ל". "גם בטלוויזיה הלימודית יש ממלא-מקום", מזכיר דקל.

בניהו מסביר שכהונה של ראש מערכת חדשות כממלא-מקום חושפת אותו ללחצים פוליטיים. נוסף על כך, הוא מדגיש כי יש להסדיר את המצב בערוץ 1 וערוץ 10 לפני תחילתה של מערכת הבחירות כדי שאלה יוכלו לסקר כראוי את המהלכים הפוליטיים הצפויים. דובר צה"ל לשעבר מסרב להשיב על השאלה אם לדעתו דחיית מינויו של מפקד קבוע לגלי-צה"ל היא מעשה מכוון על-ידי שר הביטחון אהוד ברק. "אתה יודע שאני המצאתי את המשפט 'לעולם לא תצטער על מה שלא אמרת'", אומר בניהו לרוזן, ומיד אחר-כך מוסיף כי יש להגיע למצב שבו "התקשורת מקבלת את האפשרות לסקר מערכת בחירות בלי שתופסים לה את הביצים מלמטה".

בהמשך התוכנית מארח רוזן את עינת פישביין, עיתונאית "ידיעות אחרונות", ומשוחח עימה על ארגון העיתונאים החדש, שהוקם לאחרונה בין היתר ביוזמתה. פישביין מודה כי במציאות הנוכחית גם הארגון החדש לא יוכל למנוע פיטורים של עיתונאי, אבל לדבריה הוא יוכל לסייע לעיתונאי שעומד בפני פיטורים. "אורי משגב פוטר שבוע לפני קום הארגון", היא אומרת ביחס לעמיתה לשעבר ב"ידיעות אחרונות". "אם הוא היה מפוטר היום, הוא לא היה הולך לבד לשימוע שלו".

בתשובה לשאלה על הבחירה בהסתדרות כגוף המאגד אומרת פישביין: "ארגון עובדים צריך להיות חלק מארגון עובדים גדול לאיזושהי תקופה עד שהוא עומד על הרגליים ומוכר כארגון עובדים. עשינו סקר שוק, בדקנו את עשרות ארגוני העובדים הגדולים שקיימים בארץ, ונבחר הארגון הגדול ביותר".

לפי פישביין, עד היום נרשמו קרוב ל-400 איש לארגון, אך רבים חוששים להצטרף. "יש אנשים שאומרים לי, 'אני חושש לילדים שלי'", היא אומרת. "אנשים אשכרה נתנו לי את השמות של הילדים שלהם ואמרו לי, 'את אחראית על זה שהמשפחה הזו לא תאבד את פרנסתה, שלילדים שלי יהיה אוכל'". פישביין אומרת כי היא מסבירה לאנשים אלה כי ההצטרפות לארגון חסויה לחלוטין עד לשלב שבו מוקם ועד במקום העבודה. לדבריה, המצב כיום, שבו עיתונאים חוששים להצטרף לארגון עובדים, הוא "טרגי".

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית