בפתח התוכנית מעיר המנחה עמנואל רוזן על חלקה של העיתונות בחקירת ראש עיריית שדרות, אלי מויאל. רוזן טוען כי העיתונות "הפכה לרשות עצמאית" בפרשה זו, מתריע מפני השלכות "העיתון כבית משפט" ובעקבות זיכויו של מויאל קורא לעיתונאים לערוך חשבון נפש נוקב.

הדיון הראשון בתוכנית עוסק בסיקור חילוץ הכורים שנכלאו עמוק מתחת לאדמת צ'ילה. רוזן משוחח עם יעקב אחימאיר, עיתונאי הערוץ הראשון, עם נדב איל, עורך חדשות החוץ בערוץ 10, ועם גל לוסקי, יושבת ראש ארגון סיוע ישראלי.

"אנחנו פחות ופחות מתעניינים באסונות שאפשר לכנות אותם 'שגרתיים'", אומר בצער אחימאיר. איל חולק על הטענה כי סיקור חדשות החוץ צריך להתמקד באסונות. לוסקי טוענת שהתקשורת עושה עוול בכך שהיא לא מסקרת אסונות ברחבי העולם כגון הציקלון שפגע בבורמה והביא למותם של מאות אלפי בני אדם. לדבריה, היא היתה שם יחד עם כתב אל-ג'זירה, אך ללא כל ליווי של עיתונאים ישראלים.

בהמשך התוכנית מארח רוזן את עמיר פלג, כתב "ידיעות אחרונות" ואת דני ענבר, עיתונאי ערוץ הספורט, בעקבות הביקורת הבוטה שהטיחה התקשורת הישראלית במאמן נבחרת ישראל לואיס פרננדז. "הוא קומיקאי", אומר פלג על פרננדז וטוען שמשום כך ראוי המאמן לביקורת שספג. ענבר חושב דווקא שהעיתונאים הגזימו בביקורת על המאמן וקורא להם למתן את סגנונם (ומוסיף בקשה להעניק קרדיט ראוי לכלי תקשורת אחרים).

לסיום מעיר ב. מיכאל על מוספי החג. "עוד לא התגברתי", הוא אומר.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית