בין גלן בק לאסף רמון

בפתח התוכנית מעיר המנחה, עמנואל רוזן, על סיקור הפיצוץ שאירע בדרום לבנון. לדבריו, התקשורת בישראל התמסרה בקלות רבה מדי לצורכי ההסברה של דובר צה"ל והממשלה, ולא תיפקדה כתקשורת מדווחת ראויה.

מרבית התוכנית מוקדשת לשיחה עם חיים יבין, לשעבר מגיש מהדורת החדשות "מבט" בערוץ 1, ויעקב אילון, מגיש מהדורת החדשות בערוץ 10. רוזן לומד מאילון על ההתפתחויות האחרונות והמדאיגות בשידורי החדשות של ארה"ב, שהפכו בשנה האחרונה לבידוריים ומוטים פוליטית יותר מאי-פעם.

אילון מביא כדוגמה את גלן בק, מגיש תוכנית בערוץ החדשות של רשת פוקס, בדרן שכלל אינו מתיימר להיות עיתונאי, ומביא דוגמאות נבחרות מתוכניותיו. "מדובר בדגנרט", מסכם רוזן. יבין מאשים את רופרט מרדוק, בעל רשת פוקס, בהשפעה לרעה על רמת המקצועיות בערוצי החדשות. בהמשך הדיון מביא אילון דוגמה לדרדור השיח גם ברשתות החדשות האחרות בארה"ב.

האם מהדורות החדשות בישראל בדרך לשפל דומה? האם כבר כיום ההשתעבדות לרייטינג פוגעת בסיקור החדשותי? האם האינטרס של מגיש החדשות זהה לאינטרס של בעל ההון המחזיק בבעלות על הערוץ? האם התחרות החופשית בין מהדורות החדשות מועילה יותר משהיא מזיקה לרמת המהדורות?

עוד על גלן בק ומלחמתו בברק אובמה (ובטעם הטוב) >>

פינתו של יאיר גרבוז

יאיר גרבוז מסכם מנקודת מבטו את פתיחת מושב החורף של הכנסת, תוך הערכה ליכולות הקשב של כמה מהנבחרים.

לסיום מבקר רוזן את הפרת האמברגו על מסקנות דו"ח מבקר המדינה שביצעו "מעריב" ו"ידיעות אחרונות", ומנחש מה המניע שעמד מאחוריה.