דיווח על תחקיר של רשת ABC האוסטרלית פורסם הבוקר בכמה אתרי חדשות ישראליים, ובהם "הארץ", וואלה ו"גלובס" – ואז נמחק מהם. התחקיר של הרשת האוסטרלית זמין לקריאה באתרה הרשמי, להורדה מאתר שיתוף הקבצים mega ולצפייה ביוטיוב, שאליו הועלה על-ידי המשתמש calanya עם כותרת ותיאור בעברית.

הבלוגר האמריקאי ריצ'רד סילברסטיין, שחשף בעבר פרשות שנאסרו לפרסום בישראל ובהן פרשת ענת קם, כתב על התחקיר ופירסם צילום מסך של הכתבה שהוסרה מהאתר "וואלה".

תוכני הכתבות שהוסרו מאתרי החדשות זמינים בעותקי מטמון בגוגל. חיפוש מלות מפתח מהפרשה בגוגל-ניוז מניב תוצאות ובהן הכתבה באתרי "גלובס", "עניין מרכזי" ו"וואלה". האחרון שמחק את הפרסום היה האתר "עניין מרכזי", שהותיר עמוד דיווח חדשותי ריק עם טוקבק בודד, שכותרתו "עזוב אותך משטויות רמי" (הכוונה לעורך האתר, רמי יצהר).

אחרי שהסירו את הכתבה, הציפו באתר "הארץ" כתבה של אמיר אורן מ-2010, "תופעה בבדיקה || תעלומת ההתאבדויות בכלא". אחר-כך פירסמו כתבה חדשה תחת הכותרת "בעקבות הפרשה שנחשפה באוסטרליה: היועמ"ש הורה לבחון איסורי פרסום", ובהמשך העלו בכותרת הראשית של האתר את הכתבה "משרד ראש הממשלה מכנס בבהילות את ועדת העורכים של כלי התקשורת".

כותרת המשנה הנוכחית של הידיעה האמורה – "המטרה: לבקש את שיתוף פעולתם במניעת פרסומה של פרשה המביכה מאוד גורם ממלכתי" – היא גרסה מקוצצת של כותרת המשנה המקורית, שבה הוסבר המניע לזימון ועדת העורכים.

גולשים ברשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר דנים בתחקיר ובהעלמתו מהאתרים הישראליים, מלנקקים אליו ומשתפים עותקי מטמון של המאמרים. עורך הבלוג "חורים ברשת", גל מור, פירסם פוסט עם הכותרת "כל הפרטים שמותר לפרסם על הפרשייה החמורה", ובו צילום מסך של לוגו אתר "הארץ" באנגלית וקישורים לידיעה שהוסרה מאתרי"הארץ" בעברית ובאנגלית.

הניסיון לחסום את התקשורת הישראלית מלדווח על ממצאיו של תחקיר שנערך ברשת טלוויזיה בחו"ל משונה ומנותק. הוא מתעלם מקיומו של האינטרנט, מהיכולת להפיץ מידע ברשתות חברתיות ומהאפשרות לגלוש לאתרים זרים כדי ללמוד על הפרשה.

התנהלות דומה נרשמה, בין השאר, סביב הנסיונות לדווח על מעצרה הסודי של ענת קם, מותו של אסף רמון, החשד לחטיפת חייל באזור נתב"ג, מעצרו של אמיר מח'ול, חקירת אהוד אולמרט וחקירת הרצח בברנוער.