בחדשות 13 עדיין לא דיווחו על התרסקות אימפריית הנדל"ן של אלדד פרי. ישראל טויטו, המנכ"ל והעורך הראשי של חדשות 13, היה בעבר אחראי על האסטרטגיה התקשורתית בקבוצת פרי ובהמשך הפך שותף עסקי של העומד בראשה. בחדשות 13 כן מצאו מוקדם יותר השנה מקום לשדר אייטם שקידם יוזמה עסקית של פרי.

בתחילת ספטמבר נכנסה קבוצת פרי נדל"ן להקפאת הליכים בעקבות צבירת חוב של מאות מיליוני שקלים. בדיקה שערכה חברת יפעת מחקרי מדיה בסמוך למועד הקפאת ההליכים מצאה כי מידע על כך שודר בחדשות כאן 11 ובחדשות 12 אך לא בחדשות 13, שבראשה עומד טויטו. לפני כחמש שנים פרש טויטו מחברת החדשות ובתקופה זו עבד למשך זמן קצר כסמנכ"ל אסטרטגיה בקבוצת אלדד פרי. לפני שנתיים דווח גם כי היה שותף עסקי של פרי בפרויקט התחדשות עירונית בבת-ים. כמה חודשים אחר כך חזר לחברת החדשות.

כעת, בדיקת המשך שנעשתה אף היא על ידי חברת יפעת מחקרי מדיה מעלה כי בשבועות שחלפו מאז הבדיקה הקודמת שודר בחדשות 12 אייטם נוסף על החובות בקבוצת הנדל"ן של פרי אך צופי חדשות 13 עדיין לא קיבלו דיווח דומה.

זאת ועוד, בחודש מאי האחרון, לפני שחברת הנדל"ן של פרי התמוטטה, שירתה חדשות 13 עסק אחר של פרי. באותם הימים היה עסוק היזם בקידום מוצר שפיתח ד"ר בוריס אורקין לעיקור חללים מנגיף הקורונה. ב-3.5, בתוכנית אחר הצהריים של חדשות 13 בהגשת אלמוג בוקר, שודר אייטם על החברה והמוצר שפיתחה. בוקר שוחח עם ד"ר אורקין, שדיבר בשבח המוצר. "במחלקת קורונה בבי"ח מעייני הישועה בבני ברק התקנו מערכת שמבוססת על טכנולוגיה על-סגול שמשמיד נגיפי קורונה", אמר ד"ר אורקין כשעל המסך הכריזה הכותרת: "טכנולוגיית האולטרה סגול עובדת בהצלחה בביה"ח מעייני הישועה".

ד"ר אורקין אף נתן קרדיט אישי ליזם פרי. "מי שהביא את זה ואיפשר לנו להתגבר על כל הבעיות, בירוקרטיות, תעבורה וכו', למצוא חומרי גלם, זה איש עסקים, אלדד פרי, בולדוזר. לבולדוזר הזה הנגיף אפילו לא הצליח לעמוד".

באולפן חדשות 13 ישב באותה העת פרופ' מוטי רביד, המנהל הרפואי של מעייני הישועה, שאמר לבוקר כי הטכנולוגיה שפיתחה החברה  "יעילה". בסופו של דבר התברר כי הטכנולוגיה אינה יעילה דיה. "זה נשמע טוב תיאורטית, הבעיה היא שהתועלת של המערכת מוגבלת", אמר כמה שבועות לאחר מכן פרופ' רביד ל"ידיעות אחרונות". "לכן המערכת הותקנה אצלנו ופורקה".

אבל באותו המועד היו כנראה לחברת Ultra Violet Israel של פרי תקוות גדולות. ד"ר אורקין סיפר כי הוא כבר במשא ומתן עם בתי-חולים אחרים בישראל להתקנת המערכת, והאייטם המחמיא הופץ בעמוד הפייסבוק וערוץ היוטיוב של החברה.

האם טויטו הוא שיזם את האייטם וביקש לשלבו בתוכנית של בוקר? ניסיון לקבל מבוקר תשובה לשאלה פשוטה זו עלה בתוהו. עיתונאי חדשות 13 הבהיר בשיחה עם "העין השביעית" כי אינו יכול להשיב על אף שאלה ללא רשות מדוברת החברה שרון בן-דוד. הדוברת סירבה לאשר כל שיחה עם בוקר, ללא קשר לנושאה.

לדוברת חדשות 13 נשלחו השאלות הבאות: האם טויטו הוא שיזם את האייטם על המוצר מהחברה של פרי? האם הוא ביקש מבוקר לשלב את האייטם במהדורה? האם היה לו קשר כלשהו לקידום המוצר של שותפו לשעבר בחברת החדשות? בתגובה לדיווח הקודם בנושא ב"עין השביעית" הסכימה הדוברת לומר רק כי מדובר ב"שיקולי עריכה". כעת בחדשות 13 סירבו למסור כל תגובה שהיא.