האירוע שבו הותקפו מפגינים נגד ממשלת נתניהו התרחש שלשום (28.7), אך מכיוון שאירע בשעת לילה מאוחרת, סמוך למועד ירידת העיתונים לדפוס, רק הבוקר (30.7) קיבלו קוראי העיתונים את הסיקור המלא של מה שהתרחש. כלומר, לא כל קוראי העיתונים.

בעוד "ידיעות אחרונות", "הארץ" ובמידה מסוימת גם "מעריב" סיקרו את התקיפה באופן בולט ונרחב, ב"ישראל היום", העיתון הנפוץ בישראל, הצניעו את התקיפה. בעוד בעיתונים האחרים מתחו ביקורת על השיח המסית של נתניהו נגד יריביו הפוליטיים, ב"ישראל היום" טשטשו את המניע של התוקפים ושמו דגש דווקא על איומים והסתה נגד ראש הממשלה.

כך בשלושת העיתונים מציגים תצלום של מפגין מדמם לאחר שהותקף באלימות, ב"ישראל היום" לא מציגים תצלום של מפגין פצוע. בשלושת העיתונים הצליחו ליצור קשר עם לפחות אחד מהמפגינים שנתקפו, לשוחח איתם ולפרסם את הדברים. ב"ישראל היום" הצליחו לדווח על האירוע בו הותקפו מפגינים בלי שידברו עם אף מפגין אחד.

גם המסגור שונה ב"ישראל היום". בעוד בשלושת העיתונים דיווחו על כך שפעילי ימין תקפו מפגינים, ב"ישראל היום" מדווחים על אלימות באופן כללי, מבלי לפרט מי הותקף ומדוע. הסיקור כולו ממותג כ"אלימות משני הצדדים", למרות שעד כה לא קרה שכנופיות מפגינים של מפגינים נגד נתניהו תקפו מפגינים מן הצד שכנגד כשהם חמושים באלות וחפצים חדים. כמשקל נגד מדגישים ב"ישראל היום" את השנאה לנתניהו, למרות שזו לא הניבה עד כה תקיפות אלימות.

בשער "ידיעות אחרונות" פרסמו הבוקר את התצלום שבו נראה המפגין שי סקלר כשהוא מדמם לאחר שהותקף בחפץ חד. את התצלום ליוותה תמצית מאמר מאת נחום ברנע, שהתריע מפני מקרה נוסף של פעיל ימין הרוצח מפגין שמאל.

שער "ידיעות אחרונות", 30.7.20 (פרט)

בכפולה הפותחת התפרסם המאמר המלא מאת ברנע, לצד סדרת תצלומים של פעילי ימין תוקפים מפגיני שמאל. בנוסף הופיעו בעמודים 2-3 מאמר מאת מרב בטיטו שטענה כי נבחרי הציבור בישראל מסיתים נגד המפגינים ומאמר מאת מרים פרץ שקראה לפיוס כללי בעם.

בכפולה הבאה, עמודים 4-5, הופיעו עוד תצלומים של אירוע התקיפה, דיווח חדשותי על האירוע, לצד ידיעה על הכנות לקראת הפגנה הערב בירושלים ושתי ידיעות על גינויי האלימות מפי ראש הממשלה נתניהו והנשיא ראובן ריבלין. כמה שורות ותצלום קטן הוקדשו למיצב אמנותי ביקורתי כלפי שצץ אתמול בבוקר בכיכר רבין.

הדיווח על התקיפה, מאת קורין אלבז-אלוש, נפתח כך: "מה שהתחיל כעוד הפגנה שגרתית נגד מדיניות הממשלה, נגמר שלשום באלימות חסרת תקנה ברחובות תל-אביב. הדם, המכות והבהלה שזרעו המתפרעים, תומכי ימין, הם שלב חדש וחציית קו אדום שטרם נראו בהפגנות עד כה". בידיעה צוטט המפגין סקלר שסיפר על מה שאירע, וכן מפגינה נוספת שהיתה עדה לתקיפה.

"ידיעות אחרונות", 30.7.20

בשער "הארץ" הוקדשה הכותרת הראשית לאירוע התקיפה, ולצדה הפנייה לארבעה מאמרים, מאת יוסי ורטר, עמוס הראל, אלוף בן ומערכת "הארץ". בכולם נמתחה ביקורת על נתניהו, שדברי ההסתה שלו מעודדים את המתקפות כלפי המפגינים נגדו.

כל עמוד 3 בעיתון הוקדש לאירוע, כולל תצלום של המפגין המדמם סקלר, ידיעה מפורטת על התקיפה, טור ביקורתי כלפי נתניהו וידיעה על הגינויים מפי ראש הממשלה והנשיא. בידיעה, מאת בר פלג, סיפר המפגין סקלר: "הם התחילו לתקוף מפגינים בסכינים, באלות ובבקבוקי זכוכית. רצתי כדי לסייע לאנשים שנפגעו ואז תקף אותי אחד מהם עם חפץ חד כלשהו, ומיד עוד שניים התנפלו עלי... אחד מהם הצביע עליי וצעק: 'הוא צריך לחטוף הכי הרבה'".

עדים נוספים לתקיפה סיפרו בידיעה מאת פלג ב"הארץ" על האירוע ועל התעלמות השוטרים מקריאותיהם לעזרה.

שער "הארץ", 30.7.20 (פרט)

"הארץ", 30.7.20

בשער "מעריב" הקדישו את הכותרת הראשית לאירוע התקיפה, לצד תצלום של המפגין סקלר, כשהוא מדמם.

כל הכפולה הפותחת ב"מעריב" הוקדשה לסיקור "מתקפות של פעילי ימין על מפגיני המחאה", כולל תצלומים נוספים, ידיעה על פעולות המשטרה לסיכול המתקפה ושני טורים קצרים, אחד מאת פעיל ימין והאחר מאת פעיל שמאל. הידיעה המרכזית, מאת אריק בנדר, אלון חכמון ואנה ברסקי, נפתחה בשלל דברי גינוי מפי גורמים פוליטיים ובהמשך ציטוט קצר של המפגין סקלר.

שער "מעריב", 30.7.20 (פרט)

"מעריב", 30.7.20

בשער "ישראל היום", לעומת זאת, הכותרת הראשית מוקדשת לציטוט מפי השר לביטחון פנים, שמדבר על "שנאה בין הצדדים". האירוע שבו השנאה התגלמה בפועל בתקיפה אלימה, מקבל רק כותרת קטנה בחלק התחתון של השער. מהכותרת לא ברור מי בדיוק תקף את מי ("תקיפת המפגינים בת"א: גינויים מקיר לקיר, שלושה חשודים נעצרו"). כותרת זו מוקפת משני צדדיה בהפניות לטורים מאת אמנון לורד ואריאל כהנא. לורד מתמקד בהסתה נגד נתניהו, כהנא קורא באופן כללי "לעצור את ספירלת האיבה".

שער "ישראל היום", 30.7.20 (פרט)

הידיעה על התקיפה מתפרסמת בעמוד 5, ומחזיקה כמחצית ממנו בלבד. אבי כהן, יהודה שלזינגר ודניאל רוט-אבנרי מדווחים על התגובות "לאירועים האלימים". על האירועים האלימים עצמם לא נכתב כמעט דבר. כל שכתוב הוא כי "חמישה מהמפגינים הובהלו לבית החולים כתוצאה מהתקיפה". לא כתוב מי תקף, מי הותקף ובוודאי שלא מדוע. "ישראל היום" הוא העיתון היחיד שלא מצטט אפילו מילה מפי המפגין המדמם שי סקלר, ואף לא מציג את התצלום שלו. בכותרת המשנה לידיעה נמצא מקום למשפט על מעצר אדם שאיים על נתניהו.

"ישראל היום", 30.7.20

כל החצי התחתון של העמוד מוקדש למאמר מאת אמנון לורד, המתריע מפני "השמאל הלנינואידי בישראל", גוף אכול שנאה לדבריו, "שמשרת אוליגרכיה סופר-עשירה ותאבת כוח". במרכז הטור נמצא מקום לידיעת תצלום קטנה על המיצב שהופיע בכיכר רבין בתל-אביב. לורד עצמו מתייחס למיצב בטורו, כראיה נוספת לשנאה נגד נתניהו.