בגיליון האחרון של המקומון "ידיעות תל-אביב יפו" מקבוצת "ידיעות אחרונות" פורסם מה שנראה כהישג עיתונאי קטן. ראיון שערכה מירב שלמה-מלמד עם הפעילה הפוליטית עו"ד ספיר סלוצקר-עמראן, שהותקפה במהלך עצרת הגאווה שנערכה בשבוע שעבר בכיכר רבין.

עד היום לא העניקה סלוצקר-עמראן ראיונות לתקשורת על מה שעברה בכיכר, ובכל זאת העיתונאית מירב שלמה-מלמד הצליחה לדובב אותה ולצטט מפיה את תגובתה לאירוע. או כך לפחות זה נראה במבט ראשון. מי שקרא את הפוסט שהעלתה סלוצקר-עמראן לעמוד הפייסבוק שלה לאחר שהתאוששה מהתקיפה לא יכול היה שלא לחוש כי הטקסטים שאמרה לכתבת "ידיעות תל-אביב יפו" מוכרים מאוד, כמעט זהים.

הנה כך, בין היתר, כתבה סלוצקר-עמראן בפייסבוק: "אני בשוק שבחור הומו שנופף בדגל הגאווה ואמור להיות איתי במאבק משותף הרביץ לי בצורה כזו ולא עזב גם כשצרחתי שיעזוב אותי, זה רק גרם לו להמשיך לשרוט אותי, לבעוט ולתת אגרופים. זה לא מגיע לאף אחד להרגיש כמו שהרגשתי אתמול, נגררת על הרצפה בבכי, מסרבת להרים עליו יד בחזרה ולא מצליחה להתמודד עם הכאב.

"עמדנו קבוצה קטנה של להט"ביות ומחינו נגד פינקווש ואלימות משטרתית. מישהו הביא דגל פלסטין קטן להפגנה, בחור שאני אפילו לא מכירה. כבר שנים שאין לי עניין בשום דגל, חוץ מדגל הגאווה. ברגע שהדגל הועבר למפגינה אשה, מבוגרת יותר, התוקף ניסה למשוך ולחטוף ממנה בכוח את הדגל, בצורה אגרסיבית, בפני הילדה הקטנה שלה. צעקתי לו שיפסיק, עמדתי כחוצץ כדי להגן עליה ואז הוא תפס אותי להוציא עלי את כל העצבים שלו. נגררת על הרצפה וברקע שומעת את איתי פנקס מתעקש להמשיך על הבמה".

וכך נכתב ב"ראיון" במקומון: "'אני בשוק שבחור הומו שנופף בדגל הגאווה ואמור להיות איתי במאבק משותף, הרביץ לי בצורה כזו', אומרת עו"ד סלוצקר-עמראן. 'הוא לא עזב אותי גם כשצרחתי והמשיך לשרוט, לבעוט ולתת לי אגרופים. לא מגיע לאף אחד להרגיש את מה שהרגשתי'.

"איך הכל התחיל?

"'עמדנו קבוצה קטנה של להט"ביות ומחינו נגד 'פינקוושינג' (משמש לתיאור מגוון של אסטרטגיות שיווקיות ופוליטיות שמטרתן לקדם מוצרים, מדינות, אנשים או ישויות באמצעות הצגדם כגיי פרנדלי, על מנת להיתפס כמתקדמים, מודרניים וסובלניים, מ.ש.מ) ונגד אלימות משטרתית. מישהו הביא דגל פלסטין קטן להפגנה, בחור שאני אפילו לא מכירה. ברגע שהדגל הועבר למפגינה אשה, מבוגרת יותר, התוקף ניסה למשוך ולחטוף ממנה בכוח וכל זה בפני הילדה הקטנה שלה. צעקתי לו שיפסיק, עמדתי כחוצץ בינו ובינה כדי להגן עליה. ואז הוא תפס אותי והוציא עלי את כל העצבים שלו'".

"ידיעות תל-אביב יפו", 3.7.2020

"ידיעות תל-אביב יפו", 3.7.2020

הכתבת שלמה-מלמד אמנם מזכירה בהמשך הידיעה כי סלוצקר-עמראן העלתה לפייסבוק שלה פוסט על התקרית, ואף מצטטת בגלוי ממנו כמה מלים, אולם מיד אחר-כך מציגה שוב מצג שווא כאילו היא משוחחת עם הפעילה שהותקפה, שואלת אותה "איך את מרגישה עכשיו?" ושבה לצטט מהפוסט הפומבי של סלוצקר-עמראן כאילו היא משיבה לשאלתה.

שלמה-מלמד העדיפה שלא למסור תגובה. תגובותיהם של עורכי העיתון צביקה רובינגר וזיו רביב, ושל עורכת רשת המקומונים סיגל רגב, לא התקבלו.