"התקשורת היא לא אנטי ימין, היא אנטי ביבי נתניהו", מציע עמנואל רוזן, מנחה "תיק תקשורת", בפתח התוכנית. לדבריו, תפיסה זו יכולה להסביר מדוע נפתלי בנט, הניצב מימין לנתניהו, כמו גם חברי הליכוד גדעון סער וגלעד ארדן, זוכים במערכת הבחירות האחרונה לחיבוק תקשורתי.

אחרי אות הפתיחה מארח רוזן את כתב "עובדה" עמרי אסנהיים ואת השופט בדימוס שלי טימן לדיון על פסילת בית-המשפט את שידור התחקיר שהכין אסנהיים על שמעון קופר, החשוד ברצח אשתו. בית-המשפט פסל את שידור התחקיר מחשש שישפיע על מהלך משפטו הפלילי של קופר.

"אני לא מוצא שום סיבה למה לא לשדר תחקיר שבאמת נעשה בהגינות", אומר אסנהיים. "[...] עוצרים אותנו בצורה די ברוטלית ולא כל-כך מובנת". לדבריו, "צריך לעשות את האיזון שבין חופש הביטוי לבין הסוביודיצה, וצריך לסמוך על השופטים".

"אני בעד חופש עיתונות, אני בעד חופש מידע", אומר השופט בדימוס טימן, ובכל זאת טוען שגם הוא היה מחליט לאסור את שידורו של תחקיר "עובדה". "מהרגע שמתחיל משפט, נגמרת עבודת התקשורת", הוא מסביר. "צריך לתת את השרביט לבית-המשפט לעסוק בו".

טימן מעריך כי גם הערעור שהגישה "עובדה" יידחה על-ידי בית-המשפט העליון. לדבריו, במקרה זה החשש הוא כי השידור ישפיע לא על השופטים, אלא על העדים שאמורים להופיע בפני בית-המשפט, ועל כן פסילת התחקיר כעת מוצדקת. "חכו קצת", מפציר טימן, "חכו".

בפינת הדעה מתריע אביב לביא מגלי-צה"ל מפני ענישת עובדים במגזר הציבורי בשל מאמרים ביקורתיים שפירסמו בעיתונות.

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם רועי שרון, כתב השטחים של "חדשות 10", ועם גיא דוידי, במאי הסרט "חמש מצלמות שבורות", על אי-יכולתה של התקשורת הישראלית לסקר כראוי את הנעשה מעבר לקו הירוק. בעוד ששרון מתלונן כי צה"ל אסר על כלי תקשורת ישראליים לסקר את פינוי המאחז הפלסטיני באזור E-1, טוען דוידי כי התקשורת הישראלית מפונקת וממושמעת.

"זה כבר נהיה כלב נשך אדם, ובגלל זה אנחנו לא מתעסקים בזה", מסביר שרון מדוע אינו מסקר את ההפגנות השבועיות נגד גדר ההפרדה בבילעין. יחד עם זאת, שרון מודה כי התקשורת הישראלית סומכת על כך שתקבל חומרי גלם מהנעשה בהפגנות מצלמים מקומיים, ועל כן לא טורחת לשלוח עיתונאים מטעמה.

לסיום מבקרת שרה ב"ק, מגישת "ערב חדש", את מאמר המערכת של "הארץ", שקרא לאזרחי המדינה הערבים להצביע ופורסם במקביל בעברית ובערבית.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית