הנה לקט תמלילים מתוך שידורי מהדורות החדשות המרכזיות בשלושת ערוצי הטלוויזיה אמש (1.4).

יונית לוי, ערוץ 12: אחרי החשיפה שלך אתמול, עמליה, על הפריצה בנתב"ג שדרכה תושבים חוזרים נכנסים לארץ ללא בדיקה בריאותית כלשהי, השתנו הנהלים. בעקבות הפרסום אצלנו הוציא ראש הממשלה הנחיה על הכללים החדשים ויש מי שמשיג על כך. עמליה? עמליה דואק משחזרת את הסקופ שלה מהיום הקודם ומתארת חילוקי דעות בין נתניהו לשר הביטחון נפתלי בנט על הסדרי הכניסה לישראל בנתב"ג.

תמר איש-שלום, ערוץ 13, להילה אלרואי, הפרשנית לענייני בריאות: את מפרסמת היום שמשרד הבריאות הורה להגביל את מספר בדיקות הקורונה ל-7,000 ביום. אלרואי מפרטת. לאחר מכן מדווחת המגישה: עימות חריף היה היום בין השר בנט לפרופ' סיגל סדצקי. היא פונה לרביב דרוקר: רביב, אתה מביא את הדברים. דרוקר מדווח בנימה עניינית על טענות קשות, מקוממות בפני עצמן, שהטיח שר הביטחון בראש שירותי בריאות הציבור, כולל האשמה במסירת נתונים כוזבים לראש הממשלה.

בהמשך המהדורה אומרת איש-שלום: אנחנו חושפים עכשיו פרטים מטיוטת ההסכם הקואליציוני הנדון בין הליכוד לכחול-לבן. היא מעבירה את רשות הדיבור לדרוקר, שמדווח על הכללת סעיף בהסכם שמעמיד גם לרשות ממלא מקום ראש הממשלה מעון רשמי בירושלים, על כל הכרוך בכך.

איתי שיקמן, כאן 11: אתמול פרסמנו על מינוי האלוף רוני נומה לראש המטה בעיריית בני-ברק המתמודד עם התפשטות הקורונה, והיום אנחנו מפרסמים את תוכנית צה"ל והעירייה לניהול מערך ההסברה בעיר, שאליו מצטרף גם תת-אלוף רונן מנליס, לשעבר דובר צה"ל.

בהמשך פונה המגישה מיכל רבינוביץ' לקטי דור, ראש דסק הבריאות בתאגיד השידור הציבורי: אתמול פרסמת על מחלוקת בין השר ליצמן לבכירים במשרד הבריאות בעניין רצונו להעביר לישראל לקבורה נפטרים יהודים בחו"ל שמתו מקורונה. קטי דור מוסיפה פרטים, ומצטטת התכתבויות שהגיעו לידיה. היא כוללת בדיווחה גם הכחשה מטעם המשרד על עצם הסיפור.

* * *

שיטוט אקראי במשדרי האקטואליה ביומיים-שלושה האחרונים מאשר שסגנון הדיווח המעניק למדווח חשיבות גדולה יותר מאשר לנושא דיווחו הגיע לממדים גרוטסקיים שגם הקורונה לא יכולה להם. הנה עוד כמה דוגמאות.

ביום שני (30.3) פתחה יונית לוי את המהדורה המרכזית בערוץ 12 כך: "אחרי הפרסום ב-N12, ראש הממשלה נכנס לבידוד". ובהמשך: "לפני זמן קצר הציג ראש הממשלה את ההחמרות החדשות [בהתמודדות עם המגיפה]. הוא עשה את זה מביתו, לשם הכניס את עצמו לבידוד לאחר שהיועצת שלו נדבקה בנגיף – דבר שפורסם לראשונה באתר N12".

בהמשך פנתה לוי לכתב הפוליטי ירון אברהם, "הנמצא ליד מעון ראש הממשלה, שלשם הכניס את עצמו נתניהו לבידוד לאחר שהתברר כי עוזרתו נדבקה בנגיף". אברהם דיווח: "הערב אנחנו מספרים [עוד סקופ] שלפחות שלוש דמויות פוליטיות בכירות נמצאו למעלה מרבע שעה בסביבתה של רבקה פאלוך בלשכת ראש הממשלה בכנסת, אבל הן לא מצאו לנכון להכניס את עצמן לבידוד".

בהמשך מעדכן אברהם כי בכירים אלה קיבלו הרשאה ממשרד הבריאות לבוא להיבדק, וכבר נקבעו להם מועדי בדיקה. הכתב מסכם את דיווחו בנימה שעולה ממנה גאוות יחידה: "אלו התוצאות של החשיפה שהביאה הכתבת שלנו, ענבר טויזר, באתר".

טויזר, יש לזכור ולהזכיר, היתה הראשונה שדיווחה באתר שבעלה של פאלוך חלה. מיצוב הדיווח שלה היה רעשני, וכזה היה גם הדיווח העוקב של דפנה ליאל למחרת: "פרסום ראשון: היועצת רבקה פאלוך תועדה במצלמות האבטחה של הכנסת כשקיבלה את פניו של ראש הממשלה נתניהו יחד עם פמלייתו – ואף ליוותה אותם. ראש הממשלה הוכנס לבידוד, חברי-כנסת ועובדי המשכן התבקשו לבודד את עצמם גם כן בעקבות המקרה".

פרשני וכתבי תאגיד השידור הציבורי ניסו להתחרות: ביום שלישי (31.3), בתוכניתם של שלי יחימוביץ' ויגאל גואטה בכאן רשת ב', פנה צמד המגישים לכתבת הצבאית כרמלה מנשה כדי לשמוע פרטים על הדיווח המרעיש שלפיו הרמטכ"ל שהה במחיצת קצין שנמצא בדיעבד שהוא נשא. מנשה התחילה להשיב בהבעת צער על כך שהסקופ הזה אינו שלה, אך התעשתה ופִרגנה לשני עמיתיה לערוץ, מיכאל שמש ורועי שרון, שפרסמו את הסיפור לראשונה.

כדי להמחיש לאן מגיע טירוף המרדף אחר סקופים אמיתיים ומדומים אזכיר כי אתמול, בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב', פנה אריה גולן לכתב המדיני עמיחי שטיין כדי לשמוע ממנו מה חדש בטיפול של ראש הממשלה בקורונה, וזה השיב בגאווה מקצועית: "הבוקר אנחנו יודעים לספר שבדעת ראש הממשלה להחמיר עוד יותר את מגבלות הסגר".