מחקרים הראו כי התקשורת מסקרת את הפוליטיקה כמרוץ סוסים: היא מתמקדת בתמרונים פוליטיים במקום במהות, בקמפיינים במקום במציאות. סיקור זה מוביל לציניות ולאובדן האמון במערכת הפוליטית ובתקשורת. לקראת בחירות 2020 נבחר מדי יום את "הסוס היומי", הסיקור הפוליטי הבולט ביותר שמשרת את הציבור באופן הגרוע ביותר, והפעם: "ישראל היום" (שבבחירות מלפני שנה סיפק את הסיקור הפוליטי הגרוע ביותר מכל כלי התקשורת המרכזיים).

8 ימים לפתיחת הקלפיות, וב"ישראל היום" מפרסמים עוד סיקור רוחבי של כל המפלגות שצפויות לעבור את אחוז החסימה. שישה עיתונאים (יהודה שלזינגר, דניאל רוט-אבנרי, יורי ילון, אריאל כהנא, אבי כהן ודניאל סיריוטי) מספקים לקוראי "ישראל היום" השוואה מפורטת בין המפלגות. אולם כמו בפעמים הקודמות, גם הפעם סיקור הרוחב מוקדש לא לעמדות המפלגות בתחומים כמו בריאות, חינוך או הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אלא למצב הקמפיינים שלהם.

שער "ישראל היום" (פרט), 23.2.2020

שער "ישראל היום" (פרט), 23.2.2020

"כך ייראה השבוע האחרון של הקמפיין", מבשרת כותרת בשער העיתון, וארבעה עמודים בפנים העיתון מוקדשים לסיקור התעמולה הקיימת והמתוכננת של כל אחת מהמפלגות. קוראי "ישראל היום" לומדים היום בין היתר מה יהיה "המסר העיקרי של ימינה", מי על הכוונת של קמפיין גנץ, מה מתכנן קמפיין נתניהו ומה יעמוד במרכז הקמפיין של ליברמן. זו עבודה עיתונאית חיונית בכלי תקשורת שמסקר את עולם הפרסום והתעמולה הפוליטית, בכלי תקשורת מרכזי היא באה על חשבון סיקור ענייני שיסייע לאזרח להחליט עבור מי להצביע.