"ישראל היום", 2.2.2020​

מחקרים הראו כי התקשורת מסקרת את הפוליטיקה כמרוץ סוסים: היא מתמקדת בתמרונים פוליטיים במקום במהות, בקמפיינים במקום במציאות. סיקור זה מוביל לציניות ולאובדן האמון במערכת הפוליטית ובתקשורת. לקראת בחירות 2020 נבחר מדי יום את "הסוס היומי", הסיקור הפוליטי הבולט ביותר שמשרת את הציבור באופן הגרוע ביותר. ונפתח ב"ישראל היום".

חודש לבחירות, ובעיתון הנחשף ביותר בישראל החליטו לפרסם "פרויקט מיוחד", בדיקה רוחבית בקרב הרשימות שצפויות להיכנס לכנסת. "ימי הכרעה - בפעם השלישית בתוך שנה", מציגים ב"ישראל היום" את הפרויקט, "המפלגות נכנסות לחודש האחרון של הקמפיין - ובימים האחרונים שינו לא מעט מהתוכניות שלהן בעקבות ההתפתחויות המדיניות".

מה היו התוכניות של המפלגות וכיצד הן נראות עכשיו? מה מתכננות המפלגות השונות מבחינה מדינית, ביטחונית, כלכלית או חברתית? קוראים שיצפו למצוא תשובה לשאלות אלו בפרויקט של "ישראל היום" שמתיימר לענות עליהן, יתאכזבו. במקום לספק שירות ראוי לקוראים ולדווח על עמדות המפלגות ביחס לאחד הנושאים שעומדים על סדר היום, העיתון החליט לבדוק מה צפוי במסעות התעמולה של כל מפלגה ומפלגה. מה שפעם היה לכל היותר אייטם בביטאון מקצועי של עולם הפרסום, הוא היום הידיעה המובילה בסיקור הפוליטי של העיתון הנפוץ בישראל.