בית המשפט ביטל את הקובלנה הפלילית שהגיש נתן זהבי נגד הדס שטייף, אחרי שזהבי לא הצליח להציג הסכמת היועץ המשפטי לממשלה להגשת הקובלנה.

בחודש יולי האחרון הגיש זהבי, באמצעות עו"ד ליאור אפשטיין, קובלנה פלילית נגד עיתונאית גל"צ שטייף בגין הוצאת לשון הרע. לפי זהבי, בקבוצת ווטסאפ של כתבי משפטה ומשפט בשם "פטפוטי 100 משטרה" פרסם העיתונאי גיא לרר ידיעה על שחקן כדורגל שנגדו הוגשה תלונה בגין הפצת סרטון אינטימי. אחד מחברי הקבוצה כתב כי השחקן מכחיש ובתגובה כתבה שטייף "גם נתן זהבי מכחיש שאנס".

זהבי, עיתונאי "מעריב", טען כי מעולם לא נחשד כלל באונס וכי שטייף פרסמה זאת כדי לפגוע בו. הקובלנה הפלילית, יש לציין, באה בהמשך למאבק משפטי נפרד שניהל זהבי נגד שטייף בהליך אזרחי, אחרי שכתבת גל"צ שטייף פרסמה סדרה ארוכה של דיווחים על טענות כי הטריד מינית נשים לאורך שנים. פסק הדין בתביעה האזרחית ניתן עוד קודם להגשת הקובלנה הפלילית ונקבע בו כי שטייף הוציאה את דיבתו של זהבי. היא חויבה בתשלום 390 אלף שקלים והערעור שהוגש על החלטת בית-המשפט עודנו מתנהל. את הפיצוי לזהבי שילמה המדינה, בהיות שטייף כתבת בתחנת שידור של משרד הביטחון.

העובדה כי שטייף היא עובדת מדינה באה לה לעזר גם במישור הפלילי. לאחר הגשת הקובלנה טענה שטייף, תחילה אישית ובהמשך באמצעות עו"ד בני כץ, כי יש לבטל את הקובלנה שכן לפי חוק סדר הדין הפלילי לא ניתן להגיש קובלנה "על עובד מדינה בשל מעשה שעשה תוך מילוי תפקידו אלא בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה".

זהבי טען כי שטייף פרסמה את דבריה בקבוצת הווטסאפ של כתבי המשטרה "ללא קשר לעבודתה על דעתה ומטעמה", אך השופט שאול אבינור מבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו דחה זאת וקבע בהחלטה מסוף אוקטובר האחרון כי שטייף חברה בקבוצת הווטסאפ "עקב עבודתה כעיתונאית וכחלק מעבודתה זו". משום כך, הבהיר, זהבי אכן היה אמור לקבל את הסכמתו של היועמ"ש להגשת הקובלנה.

השופט העניק לזהבי עד לתחילת השבוע הנוכחי להגיש את הסכמת היועמ"ש, אחרת הקובלנה תבוטל. זהבי הגיש רק בקשת ארכה שבה הסביר כי טרם קיבל את תשובת היועמ"ש. השופט אבינור דחה את הבקשה והורה על ביטול הקובלנה.

35136-07-19

להורדת הקובץ (PDF, 50KB)