ב-14.12.08 פורסמה בגרסת הדפוס של המוסף הכלכלי "דה-מרקר" ידיעה חשובה. תחת הכותרת "בכירי עולם השיווק ייפגשו בכנס בגני התערוכה" נכתב כי כנס השיווק השנתי של "דה-מרקר" וחברת פרומרקט יתקיים למחרת, וכי הביקוש הרב לכנס, שאליו נרשמו יותר מ-2,000 איש, גרם להעברתו לאכסניה גדולה יותר. חלק נכבד מהידיעה הוקדש לדובר המרכזי בכנס, יועץ המיתוג מרטין לינדסטרום. חלק אחר הציג את המשתתפים הישראלים בכנס, ומשפט הסיום הוקדש לאזכור מסיבת הסיום של הכנס וההופעה של עלמה זוהר ומוש בן-ארי.

שמו של הכותב אינו מופיע בידיעה, והיא חתומה באנונימיות על-ידי "TheMarker", אבל אני עומד על דעתי שמדובר בידיעה בעלת חשיבות. מדוע? כי היא הופיעה בתחתית עמ' 14, עמוד חדשות; כי לצדה, בגודל ובעיצוב זהים, פורסמה ידיעה שהוחתמה בחותם "בלעדי TheMarker", ולפיה חברת החשמל תבטח את אספקת הגז הטבעי לתחנות הכוח שלה; ומשום שהיא פורסמה שוב, למחרת.

הידיעה החדשה, שעלתה כאייטם לא חתום במדור הרכילות הכלכלית "הכל אישי" של מורן הרפז, בעמ' 20, איזכרה גם היא את לינדסטרום, ששודרג מיועץ מיתוג ל"גורו השיווק" וזכה לתמונה גדולה, שרוחבה כרוחב הטקסט וגובהה כמעט שלושה רבעים ממנו; את חמישה מתוך שבעת המשתתפים הישראלים שצוינו בידיעה הקודמת; ואת המוזיקאים זוהר ובן-ארי.

מה הצדיק את מחזור התוכן השיווקי הזה? נראה ששני ההבדלים המהותיים בין הידיעות: עדכון מספר הנרשמים, שעלה מ"יותר מ-2,000 איש" ל"יותר מ-2,500 איש", וזהותן של כמה חברות שעובדיהן נרשמו לכנס, או בלשונה של הידיעה, "צפויים לפזז [במסיבת הסיום; ע"ק]: מחלקות השיווק של שטאוס [השגיאה במקור], תנובה, בנק הפועלים, החברה המרכזית למשקאות קלים ועוד רבים".

תגובות ניתן לשלוח לאימייל ido@room404.net