שרת התרבות והספורט מירי רגב, לשעבר אחת הדמויות הפוליטיות הבולטות בתקשורת הישראלית, נעלמה בחודש שעבר כמעט לחלוטין. לפי נתוני מדד "הדיבור הפוליטי", שנערך מדי חודש על-ידי חברת יפעת מחקרי מדיה, רגב הופיעה בתקשורת המשודרת רק 18 פעמים בחודש יולי, וזאת בהמשך למגמת הצטמצמות הופעותיה, שניכרה כבר בתחילת השנה.

רגב, פוליטיקאית בוטה שבעבר הופיעה רבות בתקשורת הישראלית כדי להגן על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מיעטה להופיע באופן יחסי בתקשורת לפני הבחירות האחרונות. בחודש מרץ האחרון, אחרי שראש הממשלה פרסם תצלום של הנהגת הליכוד שבו בלטה בהיעדרה, רגב הסבירה לשרון גל ורני רהב כי נתניהו התקשר אליה והסביר לה שעל-פי סקרי הליכוד, ולצורך הנעת קולות מהמרכז לימין, אין ברירה אלא להצניע נשים מזרחיות.

ואכן, בחודש פברואר האחרון הופיעה רגב 89 פעמים בלבד בתקשורת המשודרת, מעט יחסית להופעותיה בעבר. במרץ הופיעה 124 פעמים, אולם גם מספר זה נמוך, בוודאי בתקופת בחירות (לצורך השוואה, בנובמבר 2018, עוד לפני פיזור הכנסת, הופיעה 213 פעמים). בחודש אפריל השנה אמנם עלה מספר ההופעות שלה במידה ניכרת ל-159, אולם לפי בדיקת חברת יפעת מחקרי מדיה רוב הופעותיה באותו החודש נבעו מסיקור טקס המשואות, שבאחריות משרדה, ולא מדיווחים פוליטיים סביב הבחירות.

מאז חודש אפריל האחרון חלה ירידה תלולה במספר הופעותיה של רגב. בחודש מאי רשמה 57 הופעות במדיה המשודרת. בסוף חודש זה פוזרה הכנסת. בחודש יוני רשמה רגב 36 הופעות, ובחודש יולי, כאמור, 18 הופעות בלבד. גם בהשוואה לקיץ שעבר מדובר בירידה של ממש. ביולי 2018 הופיעה רגב 34 פעמים במדיה המשודרת, ואז, יש לזכור, לא היו בחירות באופק.

בליכוד מסרו כי רגב לא התבקשה להימנע מלהופיע על-ידי נתניהו או מי מטעמו. "השרה רגב היא חלק בלתי נפרד מקמפיין הליכוד – כך היה וכך ימשיך להיות", נמסר. מאוחר יותר נמסרו מטעם השרה רגב אותם הדברים בדיוק: "השרה רגב היא חלק בלתי נפרד מקמפיין הליכוד – כך היה וכך ימשיך להיות".

* * *