קרוב למאה מעיתונאי ועיתונאיות "הארץ" ו"דה-מרקר" חתמו אתמול והיום (18.6) על עצומת מחאה בעקבות פרסום מאמר של נתן אשל, לשעבר ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה נתניהו, במדור הדעות של העיתון. החותמים, 99 במספר, סבורים כי בשל הנסיבות שבהן עזב אשל את עבודתו בלשכת נתניהו, העיתון היה צריך להימנע מלתת לו במה או לחלופין לצרף גילוי בדבר אותן נסיבות.

עוד טוענים החותמים כי לפרסום מאמריו של אשל בעיתון יש השלכה שלילית על היכולת של עיתונאי "הארץ" לזכות בשיתוף פעולה מצד נפגעות עבירות מין. עצומת המחאה נשלחה אל עורך מדור הדעות אלון עידן, עורך "הארץ" אלוף בן והמו"ל עמוס שוקן.

"אנו מוחים ומוחות על העובדה שהיום (ובעבר) ניתנה במה בטורי הדעה של 'הארץ' לנתן אשל, אדם שכידוע נזרק משירות המדינה לאחר שנתפס מצלם מתחת לחצאיתה של עובדת במשרדו", נכתב בעצומת המחאה. "למר אשל יש הרבה במות שבהן הוא יכול להשתמש עבור הגיגיו. הוא רוצה לכתוב ב'הארץ' כיוון שמדובר בהלבנה האולטימטיבית, אך איננו רואים כל סיבה לאפשר אותה, אלא אם תפורסם תחת הדיסקליימר 'הכותב עזב את לשכת ראש הממשלה אחרי שצילם מתחת לחצאיות של נשים'".

לפי החותמים, "העובדה שניתן לו פתחון פה פוגעת בכולנו. כך מעידים ומעידות כתבים שמתקשים להשיג שיתוף פעולה מנפגעות שלא מעוניינות להתראיין לעיתון שנותן במה לפוגעים, כך גם חשים וחשות הבוקר עובדות ועובדים במערכת שלא מבינים למה ניתן פתחון פה לאדם שפעל נגד עובדת במשרדו".

בין החותמים על עצומת המחאה כתבת הרווחה לי ירון, העיתונאית ורד לי, שמרבה לכתוב על נשים בזנות, כתבת המשפטים רויטל חובל, עורכת חדשות החוץ ב"דה-מרקר" דפנה מאור, כתבת הבריאות של "דה-מרקר" רוני לינדר, בעלת הטור צפי סער, הכתבת בצפון נעה שפיגל, הכתבת ברשות הפלסטינית עמירה הס, הכתב המוניציפלי בר פלג, כתבת התעשייה של "דה-מרקר" אורה קורן, כתב המגזין הילו גלזר, כתבת האופנה שירה פור, עורכת מדור שוק העבודה ב"דה-מרקר" טלי חרותי-סובר, כתב הטלוויזיה והתקשורת איתי שטרן, כתבת האדריכלות נעמה ריבה, כתבת הצרכנות ב"דה-מרקר" הדר קנה, כתבת הטכנולוגיה ב"דה-מרקר" רפאלה גויכמן, המבקר והעורך אבי פיטשון, הצלם אלכס ליבק ומבקר האמנות עוזי צור.

פנייה לתגובה למו"ל "הארץ" עמוס שוקן, עורך "הארץ" אלוף בן ועורך מדור הדעות אלון עידן נענתה רק על-ידי בן, שמסר כי אין בכוונתו להגיב.