עורך "ידיעות אחרונות", נטע ליבנה, סגר את מחלקת הווידיאו של העיתון מכורח קיצוצים תקציביים שנאלץ לבצע. בעיתון של משפחת מוזס מצהירים בשנים האחרונות על משבר כלכלי חמור, אם כי טרם נחשפו נתונים מדויקים לגביו. ליבנה, שעובד בכפוף לעורך האחראי ארנון (נוני) מוזס, מתמודד עם הצורך לפטר עובדים ולקצץ עלויות מאז כניסתו לתפקיד העורך בסוף 2018. סגירת מחלקת הווידיאו של "ידיעות אחרונות" היא אחד המהלכים הראשונים שביצע בכיוון זה.

מחלקת הווידיאו היתה פרויקט שיזמה הדס להב, סגנית עורך "ידיעות אחרונות" לשעבר, שעזבה את העיתון בשנה שעברה. המחלקה יצרה כתבות וידיאו עצמאיות, ולצד זה גם תוכן משלים לכתבות מגזין שפורסמו במוספי העיתון. אנשי המחלקה התלוו לכתבי "ידיעות אחרונות" שנשלחו לבצע ראיונות וכתבות שטח, והעניקו ממד נוסף לתוכן העיתונאי, מעבר לכתבות הטקסטואליות שנדפסו בעיתון. התוכן המצולם פורסם בעמודי הפייסבוק והיוטיוב של העיתון ובאתר ynet.

במחלקה הועסקו חמישה עובדים קבועים, שהסתייעו בצלמים ובכתבים מהעיתון. את הודעת הסגירה קיבלו העובדים בתחילת חודש פברואר, אחרי שיחה שקיים נטע ליבנה עם ראש המחלקה, גיא זקהם. ב"ידיעות אחרונות" הוצע לעובדים להיקלט בתפקידים אחרים במחלקת הווידיאו של ynet, ורובם נענו להצעה. על כן ניתן לראות בסגירת המחלקה חלק מתהליך איחוד המערכות בקבוצת מוזס.

עורך "ידיעות אחרונות", נטע ליבנה (צילום: אורן פרסיקו)

עורך "ידיעות אחרונות", נטע ליבנה (צילום: אורן פרסיקו)

סגירת מחלקת הווידיאו היא חלק ממהלך הצטמצמות רב-שנתי בקבוצת "ידיעות אחרונות", שחורג מתחום התוכן. בשנה שעברה סגרה הקבוצה את בית-הדפוס הגדול שהפעילה באזור התעשייה בר-לב, סמוך לכרמיאל. עוד לפני כן מכרה הקבוצה את בניין המערכת הישן בתל-אביב – ועברה לבניין חדש בראשון-לציון, שאליו הועתקו גם מערכות ynet ו"כלכליסט". לפני חודשים אחדים סגרה הקבוצה את מהדורת הדפוס של העיתון ברוסית "וסטי", וב-2017 נסגר "יזרוס", אתר חדשות ברוסית שפעילותו נרכשה על-ידי "ידיעות אחרונות" בנסיבות מעוררות תהייה. זמן לא רב לאחר מכן מכרה משפחת מוזס גם את אחזקותיה בשני אתרי חדשות מגזריים, "סרוגים" ו"כיכר השבת".

בימים אלה מנסה נוני מוזס לגייס מאות מיליוני שקלים לשם רכישת מניות "ידיעות אחרונות" שמוחזקות על-ידי בנק הפועלים. המניות הוחזקו על-ידי שותפו הבכיר של מוזס, אליעזר פישמן, והועברו לרשות הבנק לאחר שפישמן ירד מנכסיו. לקשיים הכלכליים של הקבוצה מתלווים קשייו האישיים של מוזס, שעומד בפני העמדה לדין בגין הצעת שוחד לראש הממשלה, בנימין נתניהו. לאחר שייערך למוזס שימוע יוחלט סופית אם להגיש נגדו כתב אישום בשל חלקו בפרשת "תיק 2000".

נטע ליבנה בחר שלא למסור תגובה לדברים.