לשכת הפרסום הממשלתית שוללת את היוזמה להצלת העיתון "וסטי" מקבוצת "ידיעות אחרונות" באמצעות תקציבי פרסום ממשלתיים. במסגרת היוזמה, שהועלתה בכנסת בחודש שעבר, משרד העלייה והקליטה התבקש לרכוש מודעות ב-3 מיליון שקל בעיתון בשפה הרוסית – מהלך שלטענת מנכ"ל "ידיעות אחרונות", ינון אנגל, היה מונע את סגירת "וסטי". לפני שבועיים, בסוף השבוע האחרון של שנת 2018, נסגר עיתון הדפוס אחרי 26 שנות פעילות.

היוזמה של "ידיעות אחרונות" זכתה לגיבוי מחברי-הכנסת יואל רזבוזוב (יש-עתיד) וסופה לנדבר (ישראל-ביתנו), שכיהנה עד לאחרונה כשרת העלייה והקליטה. התוכנית להחייאת עיתון כושל מסחרית באמצעות כספים ממשלתיים שנועדו לצרכים אחרים עוררה ביקורת ציבורית – בעיקר לנוכח קשרי הקרבה של מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, עם מנהיגי המפלגות של חברי-הכנסת שהתגייסו ליוזמה, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד.

זמן קצר לאחר הפרסום באתר "העין השביעית" שוגרה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, דרישה לעצור את היוזמה יוצאת הדופן. מגיש הפנייה, עו"ד שחר בן-מאיר, התריע בפני מנדלבליט על "חשד לכוונה לביצוע עבירת שוחד באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית", כהגדרתו. "למותר לציין בהקשר זה כי נכון למועד זה, כידוע לך היטב, ראש הממשלה עצמו חשוד בעבירות שוחד בהקשר לנסיונות למתן טובות הנאה לאותה קבוצת 'ידיעות אחרונות'", כתב עו"ד בן-מאיר במכתבו.

לשכת הפרסום הממשלתית: "כל 'יוזמה' להעברת תקציבי פרסום לכלי תקשורת כאלה או אחרים לצורכי תמיכה ומתוך שיקולים שאינם מקצועיים איננה עומדת כלל על הפרק"

בעקבות המכתב פנה משרד המשפטים ללשכת הפרסום הממשלתית וביקש לקבל את עמדתה בסוגיה. בתשובה, שהתקבלה בשבוע שעבר, נמסר באופן חד-משמעי כי לפ"מ לא תיקח חלק ביוזמה של "ידיעות אחרונות" וחברי-הכנסת רזבוזוב ולנדבר.

"כל 'יוזמה' להעברת תקציבי פרסום לכלי תקשורת כאלה או אחרים לצורכי תמיכה ומתוך שיקולים שאינם מקצועיים איננה עומדת כלל על הפרק", מסר למשרד המשפטים היועץ המשפטי של לפ"מ, עו"ד נתן בן-יקיר.

לשכת הפרסום הממשלתית, הבהיר עו"ד בן-יקיר, "איננה 'מחלקת' תקציבים ואיננה מהווה אפיק תמיכה בכלי תקשורת, אלא מבצעת את תפקידה כיחידה מקצועית אשר תפקידה להעניק ללקוחותיה שירותי פרסום מקצועיים על מנת להביא מידע רלבנטי לידיעת הציבור". לדבריו, עמדה זו הושמעה גם בפגישה שקיים מנהל לפ"מ, בועז סטמבלר, עם ח"כ אברהם נגוסה, יו"ר ועדת העלייה והקליטה של הכנסת, שבה הוצגה היוזמה של "ידיעות אחרונות".

"לשכת הפרסום הממשלתית", הוסיף עו"ד בן-יקיר, "מתכננת ורוכשת מדיה משיקולים מקצועיים בלבד, על מנת להביא לחשיפה רחבה ואפקטיבית של המסר הפרסומי, בין היתר בשים לב לנתוני חשיפה, מטרות הפרסום, שיקולי תקציב וקהלי היעד, כנהוג בתחום הפרסום והמדיה".