שלומי אברהם, שהקים את עמוד הפייסבוק "כנופיית אל-יהוד", הורשע בהסתה לאלימות ופרסום הסתה לגזענות. לפי כתב האישום שהוגש נגדו, בקיץ 2014, על רקע חטיפת ורציחת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח בידי טרוריסטים פלסטינים, יצר אברהם עמוד פייסבוק בשם "כנופיית אל-יהוד" ופרסם בו קריאות רבות לאלימות ונקמה.

גם לאחר שהנער מוחמד אבו-חדיר נחטף ונרצח בידי טרוריסטים יהודים המשיך אברהם בפרסומיו, וקרא לחטוף ולרצוח ערבים נוספים. אף שחברת פייסבוק סגרה את העמוד, אברהם פתח עמוד נוסף והמשיך בקריאות הסתה.

השופטת שרה חביב סקרה בהכרעת דינה עשרות פרסומים שהופיעו בחשבון, וקבעה לגבי כל אחד מהם האם יש להרשיע בגינו את אברהם בהסתה אלימות וגזענות. בין היתר פרסם אברהם את הקריאות הבאות:

"רוצחים לנו את האחים. אונסים לנו את האחיות. נמאס לשתוק. נגמר נוער הגבעות. נגמרו המתנחלים. נגמר תג מחיר. אנחנו השם הבא: כנופיית אל-יהוד".

"לתת את הלחי השנייה לא כתוב בתנ"ך שלנו. הרב מאיר כהנא".

"יש לו ת"ז כחולה. העדפה מתקנת בעבודה. ביטוח בריאות. חינוך חינם. כניסה לפקולטות היוקרתיות ללא רף. אבל הוא נשאר אויב!".

"מפסיקים לחכות ומתחילים לעשות. כנופיית אל-יהוד מתחילה בפעולות. נמאס לשבת ולחכות שהממשלות יוכלו לעשות. דם יהודי זה לא מים, אנחנו עם הספר".

"מדינת ישראל הפכה את האויב צמא הדם מעכברים לגיבורים. הגיע הזמן להפוך אותם בחזרה לעכברים".

"משפטים של לוחמים: אוחחח המחשבה שעוברת לי בראש זה לחטוף את חנין זועבי, אקט שנועד שתתפכח – מלים שלה כנגד בת שרמוטה!!"

"מוות לכל מחבל או שמאלני".

"עם ישראל מחפש נקמה, זה כבר לא דתי או חילוני, זה 'עם אחד כוח אחד'".

"יהודי הוא נשמה ערבי הוא בן זונה. לוחמי אל-יהוד בשוק מחנה-יהודה".

לאחר רצח הנער אבו-חדיר פרסם אברהם את הדברים הבאים: "התחילו. אנחנו נמשיך ונסיים את המערכה. ובינתיים – 1:3. היום יהיה 9:3 לעם היהודי. כנופיית אל-יהוד בדרכים".

בעקבות פרסום זה נסגר העמוד "כנופיית אל-יהוד", אולם אברהם פתח את העמוד מחדש, באותו השם, ופרסם בו בין היתר את הדברים הבאים: "לא יצליחו לעצור אותנו. מחקו לנו דף שצבר ביממה מעל 3,700 לייקים. לוחמים, אנחנו ממשיכים. היום היה רק יריית הפתיחה".

"...אנחנו במלחמה. לוחמי אל-יהוד מכל הארץ, קבלו קוד אדום ותצאו היום לפעולות. אנחנו כוח בלתי ניתן לעצירה. מה שקרה בירושלים זה עוד כלום. הלילה הוא ידידנו".

"לוחמי כנופיית אל-יהוד. צפון מרכז ודרום, הלילה הוא הלילה. המדינה זועקת ואנחנו חייבים להמשיך בפעולות".

"הודעה מיהודייה יקרה. 'היי, לא מכירה אותך.. אותכם.. אבל לצערי ולצערנו המקרה הנורא שיזעזע אותנו ובטח לא ת'ממשלה המטופשת שלנו.. באה אליך/כם מלב זועק, יש בכם כוחות להתעלל ולא לשקט על דם יהודי, מכאן מחזקת את ידכם בכל פעולה קשה, לחטוף, לרצוח, עשו זאת בשבילנו כי המדינה כשלה. חיזקו ואימצו חברי, כי רק טרור יהודי יהרוג טרור ערבי".

"תראו מה הערבים עושים בירושלים, יטבח אל-ערב".

"נקמה!!! כנופיית אל-יהוד".

"ביבי העם חם רצח... אתה לא חושב להתחיל לגלח... לעם נמאס מהחמאס... או כניסה של חיל האוויר... או שלוחמי כנופיית אל-יהוד מתחילים...".

אברהם טען להגנתו, באמצעות עו"ד נעם בונדר, כי יצר את העמוד הראשון יחד עם שני אנשים נוספים, טים פורטמן ואדם אליווה. אברהם הכחיש כי המטרה היתה להסית לאלימות וגזענות. לדבריו, החשבון נוצר כדי "לעורר מחאה לגיטימית נגד אוזלת ידה של הממשלה בטיפול במצב הבטחוני בארץ". לדבריו, כל רצונו היה "להעיר את המדינה ולזעוק את זעקת שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו".

אברהם הודה באחריות לחלק מהפרסומים שבכתב האישום, אך כפר בכך שהם מסיתות לאלימות. לגבי פרסומים אחרים הכחיש כליל כל אחריות. עוד טען אברהם לאכיפה בררנית, שכן מי שהיו לדבריו שותפיו בהקמת העמוד והפרסומים בו לא הועמדו לדין.

פורטמן, כך נקבע בהכרעת הדין, הצטרף לפרסומים בעמוד הראשון לכל המוקדם בתחילת יולי 2014, אז כתב לאברהם: "שים אותי מנהל בדף אחי, שאני יתחיל לעלות דברים וכו'". אליווה ניהל עמוד פייסבוק בשם "דם יהודי הוא לא הפקר", אך לא היה לו קשר לעמוד "כנופיית אל-יהוד". באשר לעמוד השני שנפתח לאחר שחברת פייסבוק סגרה את העמוד הראשון של "כנופיית אל-יהוד", השופטת קבעה כי אברהם הוא האחראי הבלבדי לכל הפרסומים שהופיעו בו.

בסך הכל הרשיעה השופטת חביב את אברהם באחריות ל-13 פרסומים המסיתים לאלימות, וב-27 פרסומים המסיתים לגזענות. כעת צפויים הצדדים לטעון לעונש.

712-08-14

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 3.16MB)