הידיעה באתר nrg. מאוחר יותר נעלם הקרדיט

הידיעה באתר nrg. מאוחר יותר נעלם הקרדיט

ביום שני האחרון התפוצץ מטען חבלה סמוך לדלת ביתו של מאיר דגן, אחד העדים בחקירת ראש עיריית בת-ים, שלומי לחיאני. רגב גולדמן, כתב המקומון של "מעריב" באזור, "זמן חולון–בת-ים", שמע על האירוע בשעות הצהריים והחל לאסוף פרטים.

גולדמן התלבט אם להעביר ידיעה בעניין לאתר nrgמעריב או לחכות ולפרסם אותה ביום שישי במקומון, אך לבסוף החליט ליצור קשר עם האתר. "החשש שלי היה שזה ייצא בכל המקומות האחרים", הוא משחזר. "בינתיים ראינו פרסום שעלה ב-ynet, ואז מהר מאוד זה עלה גם אצלנו, עם השם שלי ועל הקרדיט שלי".

אלא שהקרדיט של גולדמן לא החזיק מעמד זמן רב. מי שיגלוש לידיעה כעת, יראה כי חתום עליה אבי אשכנזי, כתב הפלילים הראשי של "מעריב". שמו של גולדמן נעדר, ואפילו לא מוזכר כמי שתרם לידיעה. לדברי גולדמן, השינוי בוצע לדרישת אשכנזי, אף שלדבריו, האחרון לא הוסיף מידע חדש לידיעה.

"אבי אשכנזי ראה את זה ומאוד כעס על כך שזו ידיעה שלי ולא ידיעה שלו, למרות שהוא לא העביר כלום", טוען גולדמן. "אחרי שעתיים שזה היה באוויר, בלחץ שלו זה שונה לקרדיט 'אבי אשכנזי' עם תוספת של שתי פסקאות כלליות על החקירה נגד לחיאני, שתי פסקאות של חומר רקע".

מעיון בכותרת המשנה לידיעה המקורית של גולדמן, כפי שנשמרה במטמון מנוע החיפוש Yahoo, עולה כי הידיעה המקורית אכן הכילה את המידע הרלבנטי על האירוע. גולדמן מוסיף כי בעקבות השינוי בקרדיט התעורר כעס בערוץ המקומי של nrgמעריב, ועד מהרה הוחלט להוריד את הידיעה מראש העמוד הראשי ולהצניע אותה.

לדברי גולדמן, זו הפעם הראשונה ששמו הושמט מידיעה באתר nrgמעריב, בעיקר משום שהוא נמנע בדרך כלל מלהעביר ידיעות לאתר. יחד עם זאת, הוא מדגיש כי האירוע לא ימנע ממנו להמשיך להעביר מדי פעם ידיעות לאתר. הוא מציין כי החלפת הקרדיט היא "החלטה של המערכת" ואומר כי לא דרש כל הבטחה שהמקרה לא יישנה.

"אני לא עוסק בנושא של קרדיטים", אומר גולדמן. "לא נכנס למקומות האלה, פשוט מתעסק בעבודה שלי ולא מעבר". הוא מבטיח כי את הפרטים המלאים על פיצוץ מטען החבלה, כולל מידע חדש על זהות העד בחקירת לחיאני, יוכלו הקוראים ללמוד מהגיליון הקרוב של "זמן חולון-בת-ים".

הגורמים הנוגעים בדבר ב"מעריב" לא היו מוכנים להגיב, אך לא הכחישו את פרטי המקרה. ליאור לנדנברג, ראש מערכת החדשות באתר nrgמעריב, סירב להגיב. אבי אשכנזי סירב אף הוא להגיב והפנה את "העין השביעית" לעורך "מעריב", יואב צור. מ"מעריב" נמסר: "ב'מעריב' מסרבים להגיב".