חבר-הכנסת והשר לשעבר אלי ישי, שעומד בראש מפלגת יחד, מתנער מכרזה הומופובית שפורסמה מטעמו וטוען כי אינה אלא יוזמה עצמאית של פעילים במפלגה שבוצעה שלא על דעתו ובלי קשר לקמפיין של המפלגה. אולם דובר המפלגה אישר כי היא אכן עומדת מאחורי הקמפיין, כפי שפירסמה גם טל שניידר ב"גלובס".

אמש (12.2) הופץ מה שנראה ככרזת תעמולה הומופובית מטעם מפלגת יחד ואלי ישי. בלב הכרזה נראתה דמותו של ישי על רקע דגל ישראל, לצד הסיסמה "כדי שלא יהיה ילד עם אבא ואבא!". כצפוי, הכרזה עוררה גל גינויים.

הבוקר, כשנשאל ישי על הכרזה במהלך ראיון שהעניק ל-ynet, התנער ממנה בשפה רפה. "זה רץ ברשתות", אמר לניר (שוקו) כהן ואטילה שומפלבי, "כל אחד מביא את הרעיונות שלו". ישי טען כי מדובר ב"פעילים" של המפלגה אשר העלו את הרעיון ופרסמו את הכרזה ברשתות החברתיות. עם זאת, ישי לא התנער מהמסר שמועבר בכרזה.

בהמשך היום הועברה תגובה רשמית מטעם ישי ובה הוכחש כל קשר עם הכרזה. "אני שמח שכלי התקשורת הבינו סוף-סוף את כוחה האמיתי של מפלגת 'יחד', זאת באמצעות השיח הרב שהתעורר הבוקר סביב קמפיין שאיננו כלל מטעם המפלגה", צוטט ישי בתגובה. "[...] כאמור, המודעה שנפוצה הבוקר ברשתות החברתיות אינה חלק מקמפיין המפלגה".

ואולם, בסמוך להפצת הכרזה אישרו דובריה הרשמיים של המפלגה כי מדובר בחלק מהקמפיין הרשמי. העיתונאי שמואל בן-צבי, הכתב הפוליטי של עיתון "יום ליום" ועורך באתר JDN, פרסם לפנות בוקר ציוץ ובו ציטוט מטעם המפלגה, ולפיו הכרזה היא "חלק מקמפיין אמיץ של שמירת הצביון היהודי בישראל".

המודעה ההומופובית בציוץ של שמואל בן-צבי (צילום מסך)

המודעה ההומופובית בציוץ של שמואל בן-צבי (צילום מסך)