הממונה על קבילות הציבור ב"כאן", תאגיד השידור הישראלי, קובעת כי הכתבה השנויה במחלוקת ששודרה תחת הכותרת "אוניברסיטה ללא מדים" היתה "תיעוד אותנטי וידיעה בעלת חשיבות בפרסום", ושהיא "הוכנה לפי הכללים העיתונאיים והאתיים המקובלים".

לצד זאת קובעת הממונה, אורלי ממן, כי כותרת הכתבה, ששודרה במהדורת "חדשות הערב", היתה "ליקוי עריכה שיש להצטער עליו" ושיש לתקנו באמצעות הבהרה. הממונה גם מציינת כי בתוכנית "ערב ערב" בערוץ כאן 11 שודר "ראיון ארוך" עם ראש התוכנית הרלבנטית באוניברסיטה, שערכה בדיקה שהזימה את הרמיזות שעלו מהכתבה ומכתבת המשך ששודרה בערוץ.

עוד כותבת הממונה כי היא "רואה חשיבות להתייחס להתפתחות הסיפור לפרשה מעוררת תהודה בכלי תקשורת אחרים תוך הרחבה והכללת פרטים שלא הופיעו בכתבת המקור, לצד ניגוח עמדות של ימין ושמאל פוליטי ואף חשש לבטחונה של המרצה. הדבר מצער, אך אין באחריותה של חטיבת החדשות של התאגיד פרסומים שנעשו כפולו-אפ לסיפור ו/או לקמפיינים שנעשו על-ידי ארגונים שייתכן והעצימו את המקרה. לא למותר גם לציין כי תאגיד השידור מגנה בתוקף כל איום על המרצה".

כזכור, ב-1 בינואר השנה פורסמה במהדורת שמונה בערב של הערוץ הציבורי כתבה של יערה שפירא שהתבססה על צילום סתר של המרצה, ד"ר קרולה הילפריך. המרצה שוחחה עם תלמידה שנעלבה מהיחס שקיבלה מתלמידה ערבייה בשל הגעתה לכיתה במדים. הסיפור זכה לתהודה תקשורתית, והתגלגל לפרסומים נוספים – חלקם שקריים בעליל, כפי שתואר בתחקיר שערכו איתמר ב"ז ונעמי נידם.

* * *

לעיון בתשובתה של הממונה על קבילות הציבור

להורדת הקובץ (PDF, 196KB)