ביום שישי האחרון העניק ראש הממשלה לשעבר והעבריין המורשע אהוד אולמרט ראיון ל"חדשות השבוע" של כאן 11 ודיבר על החשדות לפלילים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בין היתר יצא אולמרט נגד הביקורת שמותח נתניהו בימים אלה על פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, שאמורים להחליט האם להעמיד אותו לדין ובאילו סעיפים.

אולמרט טען בראיון כי הוא עצמו, בשעה שכיהן כראש ממשלה והיה חשוד בעבירות שוחד חמורות, מעולם לא ביקר את הפרקליטות. דומה כי זכרונו של אולמרט בגד בו.

"הבעיה היא שיש פה הצטברות בהתנהלות שהיא עוברת, חוצה את הגבולות שמדינה, גם סובלנית וגם דמוקרטית יכולה לחיות איתן", אמר אולמרט למגיש "חדשות השבוע" אמיר בר-שלום. "כשעומד ראש ממשלה בעת שהוא מכהן בתפקיד [...] כשכל עוצמת השלטון בידיו ומקעקע את המוסדות שאחראים על אכיפת החוק...".

"אבל גם אתה ביקרת את הפרקליטות", התפרץ לדבריו בר-שלום.

"לא", השיב אולמרט. "סליחה. לא. לא תוכל להביא מקרה אחד שבהיותי ראש ממשלה עשיתי את זה. זה כל ההבדל שבעולם. אני לא אומר שאי-אפשר למתוח ביקורת. אפשר למתוח ביקורת. זו לא ביקורת. פה מתנהלת מלחמה, שיסוי, פגיעה של ראש הממשלה ושל כל חבר מרעיו, שהוא מסית אותם ומגרה אותם להתנפל על המשטרה, על הפרקליטות ועל היועץ המשפטי לממשלה, בהיותו ראש ממשלה. זאת הנקודה. אני מתחתי ביקורות, אחרי שהתפטרתי. אני התפטרתי כי לא רציתי להיות במצב שאני, כשאני מכהן בתפקיד, אני נמצא בעימות מול גורמים שעוסקים באכיפת החוק".

ואולם, כפי שציינו רבים ברשתות החברתיות, בין היתר הצייצן יניב תורג'מן, דבריו של אולמרט אינם עומדים במבחן המציאות.

שמעון שיפר ("ידיעות אחרונות") ובן כספית ("מעריב"): הדהדו את המתקפה של אולמרט על הפרקליטות (צילומים: משה מילנר, לע"מ וצילום מסך)

שמעון שיפר ("ידיעות אחרונות") ובן כספית ("מעריב"). הדהדו את המתקפה של אולמרט על הפרקליטות (צילומים: משה מילנר, לע"מ וצילום מסך)

בשנת 2008, בעוד אולמרט מכהן כראש ממשלה, פרסם בן כספית ב"מעריב" טור תחת הכותרת "רה"מ: פרקליט המדינה מנסה להפיל אותי". בגוף הטקסט של כספית נכתב כי אולמרט תוקף "בפורומים סגורים" את הפרקליטות: "מישהו בתפקיד בכיר ביותר עשה כאן שגיאה קיצונית בשיקול הדעת וזיעזע את כל אושיות הממשל בישראל. הוא צריך להסיק מסקנות [...] מה הקונספציה של פרקליט המדינה? להפיל ראש ממשלה בישראל בלי משפט". כספית הסביר כי הכוונה לפרקליט המדינה משה לדור.

ב"ידיעות אחרונות" פרסם שמעון שיפר באותו היום ממש כתבה אחרת על דברי אולמרט בפני "מקורביו", תחת הכותרת "הם החליטו לחסל אותי". ב"הם" התייחס אולמרט לפרקליטות ולמשטרה. לפי שיפר, אולמרט אמר אז על פרקליט המדינה לדור "כי הכניס את הגול של חייו... ביד". הציטוטים של אולמרט, כפי שבעיתון עצמו הגדירו אותם, כללו "האשמות כלפי פרקליט המדינה משה לדור, כלפי בכירים אחרים בפרקליטות וכלפי חוקרי המשטרה".