עיתונאים-ללא-גבולות (RSF), ארגון שמרכזו בצרפת ופועל למען זכויות עיתונאים ברחבי העולם, קורא לרשויות בישראל לשחרר שישה עיתונאים פלסטינים שנעצרו בימים האחרונים. לטענת הארגון, השישה נעצרו מטעמים פוליטיים בלבד.

"יש לשחרר לאלתר עיתונאים פלסטינים שעצורים אך ורק בשל סיבות פוליטיות", מצוטטת בהודעת RSF סופי אנמות, ראש מדור המזרח-התיכון בארגון. "בהיעדר כל הוכחה אחרת, העיתונאים הללו לא ביצעו כל עבירה המחייבת את מעצרם, ועל כן המעצר הוא שרירותי לחלוטין".

בין ששת העיתונאים שמונה ארגון RSF ישנם ארבעה שעובדים בערוץ אל-קודס, המזוהה עם חמאס ואשר הוכרז לאחרונה על-ידי משרד הביטחון כארגון טרור. הארבעה, שנעצרו ב-30 ביולי, הם עלאא רימאווי, מוחמד חמדאן, קוטייבה חמדאן וחוסני אנגאס. רימאווי, מנהל שידורי הערוץ בגדה המערבית, פתח בשביתת רעב במחאה על מעצרו. בעבר היה עצור בישראל במשך 12 שנה. בארגון RSF מציינים כי גם מוחמד חמדאן נעצר בעבר על-ידי כוחות צה"ל, כשתיעד הפגנת תמיכה באסירים פלסטינים.

בנוסף נעצרו בימים האחרונים מוחמד אנוואר מונא, עיתונאי של סוכנות הידיעות אל-קודס, שמזוהה גם היא עם חמאס, והפובליציסטית למא ח'אטר, הכותבת לכלי תקשורת שונים שלאו דווקא מזוהים עם חמאס.

מדובר צה"ל נמסר: "בשבוע האחרון עצרו כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית בנימין ומהחטיבה המרחבית אפרים בשיתוף שב"כ ארבעה פלסטינים החשודים בהסתה ובפעילות במסגרת ערוץ הטלוויזיה אל-קודס, שהוכרז כארגון טרור. ערוץ זה פועל מטעם החמאס ומשמש כזרוע הסברתית שלו, ועל כן הוכרז בספטמבר 2017 כארגון טרור. כלל החשודים הועברו לחקירה של כוחות הביטחון. בניגוד לנטען, המעצרים לא התבצעו על רקע פוליטי. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול נגד הסתה במטרה למנוע טרור ולהגן על בטחון התושבים".