גיא פינס התחייב לפרסם בתוכניתו אייטם על הקריירה האמנותית של השחקן זבולון מושיאשווילי במסגרת פשרה בתביעה שהגיש השחקן נגד חברת ההפקה של התוכנית.

ביולי 2015 שודרה בתוכנית "ערב טוב עם גיא פינס" בערוץ 10 כתבה על אחד מכוכבי סדרת הטלוויזיה "שמש", ובמסגרתה הוזכר גם מה יתר כוכבי הסדרה עושים כיום. על אחד מהם, מושיאשווילי, נאמר כי "הגיע לפת לחם, היה הומלס, קיבל התקף לב, עבר צנתורים".

בעקבות השידור הגיש מושיאשווילי תביעת דיבה בסך חצי מיליון שקל נגד החברות גיא פינס תקשורת בע"מ ופינס גלעדי תקשורת בע"מ, מפיקת התוכנית. מושיאשווילי טען, באמצעות עו"ד שלמה הרדי, כי מעולם לא היה "הומלס" וכי לא הגיע לפת לחם.

בחברת ההפקה של התוכנית טענו מנגד, באמצעות עו"ד אורי בסט, כי כל מה שנאמר על מושיאשווילי הובא למעשה מפיו, בראיון שהעניק בעבר לרותי זוארץ מ"מעריב". למעשה, המשפט שבגינו הוגשה התביעה הופיע בכותרת המשנה של אותה כתבה. בהפקת התוכנית ציינו להגנתם כי לפנים משורת הדין הסירו את הכתבה מהאינטרנט וטענו עוד כי מטרת התביעה היא התעשרות ועשיית פרסום.

בחודש ספטמבר האחרון נפגשו הצדדים באולמה של השופטת נאוה ברוורמן מבית-משפט השלום בתל-אביב. זו המליצה להם לפנות לגישור, וכך עשו. כעבור זמן קצר מסרו הודעה משותפת שלפיה הגיעו להסכם שבמסגרתו התחייבה חברת גיא פינס תקשורת בע"מ כי "תפרסם במסגרת התוכנית 'גיא פינס' במתכונתה או מתכונת דומה שתהיה לה בערוץ 10 או בערוץ 2 אייטם לפי בקשת התובע".

לפי ההסכם, "האייטם יהיה בהיקף ואורך כמקובל בתוכנית בנושא הקריירה האמנותית של התובע, והכל בכפוף לשיקולי המערכת וככל שנושא האייטם יהיה בו עניין ציבורי ותואם את אופי ותכני התוכנית". כמו כן צוין כי "הנתבעת תנהג בתום לב ושיקולים הוגנים בעניין זה".

לפי סעיף נפרד בהסכם הפשרה ניתן למושיאשווילי פרק זמן של שנתיים להעביר להפקת התוכנית נושא לאייטם על אודותיו. במידה ויחלפו שנתיים בלי שיודיע על נושא לאייטם, או שהנושאים שיציע לא יעמדו בקריטריונים שנקבעו בהסכם, תפקע המחויבות של חברת ההפקה כלפיו. בנוסף נקבע כי חברת גיא פינס תקשורת בע"מ תשלם למושיאשווילי 6,000 שקל בתוספת מע"מ כ"השתתפות בשכר טרחה" בגין הגשת התביעה.

אף שמדובר בהתחייבות חריגה, זו אינה הפעם הראשונה בתקופה האחרונה שבה כלי תקשורת מציע פרסום כחלק מהסכם פשרה. לפני כחודשיים הגיעה חברת קשת להסכם פשרה עם משתתף בתוכנית ריאליטי שתבע אותה, ולפיו תפרסם עליו "כתבה אוהדת, שתציג את הצדדים החיוביים" שלו.

17535-03-16

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 1.41MB)