אתר mako מבית חברת קשת יפרסם במהלך השנה הקרובה "כתבה אוהדת, שתציג את הצדדים החיוביים" של שי חי, ממשתתפי התוכנית "האח הגדול" – כך סוכם לאחרונה במסגרת הסדר פשרה. עוד נקבע בהסדר הפשרה כי לחי שמורה הזכות להטיל וטו על כותרת הכתבה בטרם פרסומה.

בחודש יוני האחרון הגיש חי תביעה על סך 140 אלף שקל נגד חברת שידורי קשת בע"מ, בטענה כי כתבות שהופיעו באתר mako כללו לשון הרע כלפיו. בין היתר טען חי, באמצעות עו"ד מוטי שחר, כי במהלך השתתפותו ב"האח הגדול" הוא קיבל "הנחיות שונות ומשונות" מההפקה "על מנת שהוא ימשיך לייצר רייטינג שיא לתוכנית". לדבריו, לאחר שעזב את "האח הגדול" והתוכנית סבלה מירידה ברייטינג, בשידורי קשת החלו "לפרסם כתבות אשר יפגעו בתדמיתו".

בשידורי קשת הכחישו מכל וכל את טענותיו של חי, וטענו מנגד, באמצעות עו"ד מוטי ארד ונוי מצליח, כי התביעה שהגיש היא "תביעת סרק הנגועה בחוסר תום לב מובהק". לדברי קשת, מעולם לא פורסם לשון הרע על חי, והתביעה שלו "נועדה לנצל לרעה את הליכי המשפט על מנת להשיג 'כותרת'".

לפני ימים אחדים התקבלה בבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו הודעה משותפת מאת חי, שכעת יוצג על ידי עו"ד ליאור דץ, וקשת. בהודעה נמסר כי הצדדים הגיעו להסדר פשרה שלפיו, מבלי שצד כלשהו יקבל איזושהי טענה של הצד הנגדי:

קשת תערוך ראיון עם שי חי במהלך שנת 2018, שמועדו ייקבע מראש על-ידי הצדדים, ובו יציג שי חי ענייינים שונים שהוא יראה לנכון להתייחס אליהם. הראיון ייכלל במסגרת כתבה אוהדת שתציג את הצדדים החיוביים של שי חי ותפורסם באתר mako של קשת, במדור 'בידור' (להלן: 'הראיון'). כותרת הכתבה תאושר לפני פרסומה על-ידי שי חי ו/או באי-כוחו. לקשת תהיה הזכות לפרסם את הכתבה גם במדורים אחרים של mako ו/או במסגרת שידורי קשת בטלוויזיה".

בנוסף סוכם כי קשת תעביר לבאי-כוחו של חי 10,000 שקל "בגין השתתפות קשת בהוצאותיו המשפטיות". בית-המשפט העניק להסדר הפשרה תוקף של פסק דין.

1749-06-17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 603KB)