שיחדש הנהיג השר ארדן בציבוריות ובפוליטיקה הישראלית. אפשר לסלף בלי למצמץ ואפשר להפוך את ההטעיה לאסטרטגיה פוליטית. עכשיו מתברר על-פי תחקיר "העין השביעית" שארדן הפך את הכזב למדיניות ואת המדיניות לסוד, ושבנוסף לכל הוא ומשרדו מנסים לחוקק לעצמם פטור מאמירת אמת: המשרד לא יהיה כפוף לחוק חופש המידע ופעולותיו לא תהיינה גלויות לציבור.

עכשיו ניזכר ברקורד הסיפורים שלא קרו שיצאו מפיו של ארדן: הוא הבטיח לבטל את אגרת הטלוויזיה, אבל בפועל הכניס לאזרחים בעלי הרכב את האגרה דרך רשיון הרכב. הוא הצהיר על אינתיפאדת הצתות ונאלץ לרדת מהעץ בעקבות המציאות והיעדר כתבי אישום. הוא רץ לספר לכל העולם על דאע"ש באום אל-חיראן רק כדי להתנצל לבסוף על כך שהמשטרה הרגה מורה תמים. הוא התרברב בפני הנשיא טראמפ לגבי פיגוע שלא היה אלא תאונה.

עכשיו אפשר להבין שארדן לא טועה מתוך רשלנות או חובבנות. השקר עבורו הוא דרך מתוכננת להשגת מבוקשו. הנה המשרד שבראשו הוא עומד מבקש לנהל "מערכה" נגד הדה-לגיטימציה שעושים לישראל. מטרה נעלה לכל הדעות. אבל מדוע בסודי סודות ובלי להיחשף? מדוע תוך הסוואת מסרים באמצעות עמותות ואזרחים פרטיים, ולא בשם ממשלת ישראל? מדוע המאבק האסטרטגי של ממשלת ישראל ברשתות החברתיות צריך להתנהל כאילו היתה ארגון פשע שחושש שיואשם בפלילים או ייחסם אם רק תיחשף מטרתו האמיתית?

כשמדובר בהסתרה, אפשר רק לנחש ולשער אילו מטרות יש לה. הראשונה היא היכולת לחמוק מאחריות. אם חלילה מישהו מהפעילים המוסווים יפיץ דברי הסתה ושטנה, ארדן ירחץ בנקיון כפיו. זה לא הוא וזו לא ממשלת ישראל. הסיבה השנייה היא שרק כך יכולה ממשלה לנהל מאבק מלוכלך כמו זה של אלה שנגדם היא נאבקת. כלומר לטנף את מי שרוצים איך שרוצים היכן שרוצים ומתי שמתחשק.

בשיטה הזו אפשר גם לתקוף יריבים פוליטיים בארץ ובחו"ל. להמציא סיפורים, לזרוק בוץ, לנהל מתקפת שיימינג ברשתות – ולהישאר נקי ומכובד ומסורק למשעי. להופיע אחר-כך על בימת הכנסת או בכלי התקשורת, ולדבר בנימוס נגד נשיא ארצות-הברית או נגד יו"ר האופוזיציה.

סיבה אפשרית נוספת, ואולי לא האחרונה, היא הסיבה המושחתת. באמצעות הסתרה אפשר להעביר עשרות מיליונים למקורבים ללא מכרז היישר מכספי הציבור ולשחק אותה כאילו אתה אביר היושרה והממלכתיות. הרי מבקר המדינה לא בודק עניינים שבחוק אסור לפרסמם ולטפל בהם. הציבור לא יודע, ולתקשורת אסור לשאול. 30 שנה ויותר חלפו מאז 1984, אך מתברר שלאורוול יש עוד מה ללמוד מארדן ומשרדו.