שרה נתניהו, אשתו של ראש הממשלה, טוענת כי אין להעביר לידי העיתונאי בן כספית מידע על עבודתה כפסיכולוגית חינוכית בעיריית ירושלים שכן כל רצונו של העיתונאי הוא לפגוע בה, כך נמסר מטעמה לבית-המשפט המחוזי בירושלים.

לפני שבועות אחדים הגיש בן כספית עתירה לבית-המשפט בבקשה שיחייב את עיריית ירושלים להעביר לידיו מידע על עבודתה של שרה נתניהו. בין היתר דרש כספית לקבל מידע על מועד תחילת העסקתה בעירייה, תחומי אחריותה, מסגרת שעות עבודתה ופירוט שעות הנוכחות שלה בשנתיים האחרונות. העתירה, שהוגשה על-ידי עו"ד אלעד מן, יו"ר עמותת העין השביעית, באה לעולם לאחר שהעירייה והממונה על חופש המידע בה סירבו להעביר לכספית את המידע שביקש.

כספית טען בעתירתו כי קיים עניין ציבורי בנסיבות העסקתה של הגברת נתניהו בעירייה הן בשל התנגשות אפשרית בין עבודתה לבין מחויבויותיה כאשת ראש הממשלה, הן בשל היותה עובדת ציבור המתוגמלת מקופת משלם המסים, והן כדי להשיב על התהייה האם טובת הציבור בכלל ותלמידי המוסדות החינוכיים שבהם מטפלת נתניהו בפרט מתיישבים עם העובדה שדווקא היא, אשת ראש הממשלה העסוקה בשלל מחויבויות שונות, נבחרה להעניק להם שירות.

היום הוגשה תגובתה המקדמית של נתניהו לעתירה של כספית. באמצעות בא כוחה, עו"ד יוסי כהן, טוענת נתניהו כי דין העתירה להימחק. לטענת נתניהו, כספית הסתיר מבית-המשפט את העובדה כי בינו לבין נתניהו "יריבות קשה, המתבטאת הן בסדרת הכתבות הרבות שבהן תקף את המשיבה 3 [נתניהו] ובני משפחתה על בסיס כמעט קבוע ובמשך שנים רבות, והן בהליך המשפטי המתנהל ביניהם".

עוד טוענת נתניהו כי כספית "לא הצביע על כל אינטרס אמיתי בקבלת המידע המבוקש, לבד מכוונתו להמשיך ולפגוע בעותרת, כפי שהוא עושה במשך שנים רבות במסגרת עבודתו כעיתונאי". עו"ד יוסי כהן כתב בתגובה כי "ככל שעיינו בעתירה לא מצאנו בה, ולוּ לכאורה, הסבר ולוּ לכאורי לשאלה כיצד המידע המבוקש יגשים אינטרס בעל חשיבות עקרונית ומהותית, לבד מהאינטרס הגלוי של העותר להמשיך ולהתנגח במשיבה 3 באמצעות הטור הקבוע שלו בעיתון".

בנוסף טוענת נתניהו כי המידע המבוקש יפגע בפרטיותה. "אמנם נכון שהיקף ההגנה המוענקת לפרטיות של אישי ציבור קטנה מזו המוענקת לאזרח מן השורה", מודה נתניהו בתגובתה, "[...] ואולם, אין משמעות הדברים שקיים היתר גורף לחשיפת פרטיהם האישיים ביותר של אישי הציבור, במידה העולה על הנדרש. גם אישי ציבור – אנשים הם, וזכאים הם לפרטיות בהתאם למעמדם ולסוג המידע המבוקש".

בהמשך נטען כי "פרסום המידע המבוקש בענייננו עשוי לשרת במקרה הטוב את הרצון להלך רכיל, ובמקרה הפחות טוב לשמש כחומר גלם לכתבותיו הפוגעניות של העותר כנגד המשיבה 3. אין בו כדי לתרום דבר למידע לו זקוק הציבור או לתועלתו, כמו גם כל עניין ציבורי".

נוכח כל זאת מבקשת נתניהו מבית-המשפט לדחות את העתירה ולחייב את כספית בהוצאות משפט גבוהות, "אשר ירתיעו אותו מהגשת עתירות סרק בעתיד".

43334-02-17

* * *

לעיון בעתירה ובתגובה לה

להורדת הקובץ (PDF, 6.47MB)

להורדת הקובץ (PDF, 1.03MB)