כל הקלישאות כבר נאמרו ונכתבו על מונדיאל 2006. כל פרסומאי מתחיל ידע לשלב את טורניר גביע העולם בקמפיין, ללא כל קשר למוצר. אפילו קמפיין שיועד לנשים בלבד מתכתב עם המונדיאל. הגברים על הספה, צופים ברונלדיניו, הכוכב התורן, בעוד הנשים יוצאות לרכוש את הבשמים האהובים עליהן.

בניגוד למונדיאלים הקודמים, שבהם שידר הערוץ הראשון באופן כמעט בלעדי את המשחקים, הפעם הוא איבד את הבכורה לטובת "צ'רלטון", שרכשה את המשחקים בכסף מלא ושיווקה אותם בשיטת "שלם וצפה" לצופים הנלהבים. הערוץ הממלכתי החליט לשחק ברוגז. הערוצים 2 ו־10 לא משדרים את כל משחקי המונדיאל, אבל קברניטי הערוצים הבינו שמדובר באירוע בסדר־גודל עולמי שאינו מאפשר התעלמות.

הם רכשו את זכויות השידור של השלבים הסופיים בטורניר, מדי ערב משודרות תוכניות המסקרות ומסכמות את אירועי היום במגרשים ברחבי גרמניה, וצוותי שידור נשלחו לסקר את מדורת השבט של הגברים יושבי כדור הארץ. כולם חוגגים, כולם משתתפים, חוץ מהערוץ הראשון. שם המונדיאל לא קיים. לבד מאיזכורים נידחים, הערוץ עוצם את עיניו, אוטם את אוזניו, ומתעלם.

גם על הערוץ הראשון נאמר כבר הכל, אבל הפעם נראה שקברניטי הספינה הטובעת איבדו את הצפון לגמרי. הם מסתפקים ומתגאים בשידורי המשחקים של מכבי תל־אביב בכדורסל במסגרת גביע אירופה, וזהו. כבר שנים מרגישים צופי הטלוויזיה שהערוץ הראשון הוא לא רלבנטי, נראה שתובנה זו הצליחה מעל המצופה וחלחלה גם למנהליו. גם הצופים לא רלבנטים.

יוסי סעידוב הוא עורך אתר החדשות "סקופ"

גיליון 63, יולי 2006