ב"ישראל היום" פרסמו כלשונה הודעה לעיתונות של ארגון "אם תרצו". היום התפרסמה בעמוד 15 של החינמון ידיעה בחתימתו של יאיר אלטמן, כתב העיתון לענייני משפט, הנפתחת במלים: "לפני כשבועיים הכפיש מנכ"ל בצלם את מדינת ישראל באו"ם – הכפשה שגרמה לרה"מ בנימין נתניהו להודיע כי יפעל לביטול תקן השירות הלאומי לארגון. אלא שדו"ח חדש של תנועת אם-תרצו חושף כי לא פחות מ-7 ארגוני שמאל קיצוני מקבלים תקני שירות לאומי מהמדינה".

היום בבוקר גם נשלחה מארגון אם-תרצו הודעה לעיתונות שנפתחת כך בדיוק: "לפני כשבועיים הכפיש מנכ"ל בצלם את מדינת ישראל באו"ם – הכפשה שגרמה לרה"מ בנימין נתניהו להודיע כי יפעל לביטול תקן השירות הלאומי לארגון. אלא שדו"ח חדש של תנועת אם-תרצו חושף כי לא פחות מ-7 ארגוני שמאל קיצוני מקבלים תקני שירות לאומי מהמדינה".

גם המשך הידיעה זהה לנכתב בהודעה לעיתונות. למעשה, ההבדל היחיד בין שני הטקסטים, למעט אורכו של הציטוט מפיו של מנכ"ל אם-תרצו והכותרות המעט שונות, הוא הכיתוב בראש הדף: בעוד שבראש הטקסט של אם-תרצו נכתב "הודעה לעיתונות", ב"ישראל היום" מתנוסס מעל לידיעה הלוגו "חדשות היום".

יאיר אלטמן סירב להגיב והפנה לדוברות "ישראל היום". גם משם לא נמסרה תגובה.

עדכון, 28.10: בהמשך לפרסום ב"העין השביעית", באם-תרצו מוסרים כעת שהם מי שהעתיקו את הידיעה העיתונאית מ"ישראל היום" ושלחו אותה לכתבים כהודעה לעיתונות, בחתימת הדובר אהוד טנא. שאלתי את מתן פלג, מנכ"ל התנועה, כיצד הם מסבירים את ההתנהלות המביכה הזו והאם הם מעוניינים להתנצל בפני הכתב, אך פלג בחר שלא לעשות זאת.

* * *

ההודעה לעיתונות של אם-תרצו

ההודעה לעיתונות של אם-תרצו

הידיעה ב"ישראל היום"

הידיעה ב"ישראל היום"