השוטר אלון חמדני הגיש לאחרונה קובלנה פלילית נגד הפעיל החברתי ברק כהן, שחיבר שיר שלדבריו מבזה אותו, וכן נגד שורה של עיתונאים וכלי תקשורת שהשמיעו את השיר ודיווחו עליו. באמצעות עו"ד אשר אוחיון טוען חמדני כי פרסום השיר מוציא את דיבתו וגרם לו ולמשפחתו עלבונות ונזקים.

אחד הנתבעים, העיתונאי גיא לרר, פרסם היום פוסט על הגשת הקובלנה בעמוד הפייסבוק שלו והבהיר כי הליכים משפטיים שכאלה לא יזיזו אותו מדרכו. כהן עצמו הציע לגולשי עמוד הפייסבוק שלו "להכין פופקורן".

במסגרת הקובלנה מספר חמדני כי הוא שוטר במשטרת ישראל זה כ-23 שנים, וכי בעבר שימש בתפקיד רכז מודיעין. במסגרת תפקידו זה טיפל חמדני, בין היתר, בארגון המכונה "אנשי המעברה" שלדבריו "ביקש לעורר מחאה חברתית" באמצעות הפגנות שלא תואמו מראש עם המשטרה. חמדני מספר כי כשיצר קשר עם נציגי "אנשי המעברה" בניסיון לשכנע אותם לפעול בשיתוף פעולה עם המשטרה ולקבל אישורים מראש להפגנותיהם, עורר את זעמו של הפעיל החברתי עו"ד ברק כהן וזה פצח ב"מסע שיסוי וביזוי חסר תקדים" נגדו.

לפי הקובלנה פרסם כהן לפני כשלוש שנים סרטון יוטיוב ובו שיר בשם "רכז מידע", שלדברי חמדני "מילותיו כל כולן דברי שיטנה ולשון הרע חמורים ביותר" כלפיו. כמה חודשים מאוחר יותר העלה כהן גרסה נוספת של השיר, עם עדכון קל של המלים.

בעקבות הסרטון, ופרסומים אחרים של כהן, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד הפעיל החברתי בגין העלבת עובד ציבור. המשפט על העלבתו של חמדני עדיין מתנהל. כעת הוסיף השוטר עצמנו קובלנה פלילית אישית נגד כהן ונגד העיתונאים גיא לרר ורועי כץ, שדיווחו על הפרשה, וגם נגד שדרני הרדיו שי גולדשטיין ודרור רפאל, ששידרו את השיר במסגרת תוכניתם. בנוסף הוגשה הקובלנה נגד כלי התקשורת שבהם הופיעו פרסומים אלו ואחרים: ערוץ 10, ערוץ 1, רדיו ללא הפסקה והאתרים "וואלה" ו"נענע10".

כל אלו, טוען חמדני בקובלנה, "נתנו במה לדברי ההסתה ולשון הרע [...] פרסמו אותם ברבים ואף העצימו במאוד את לשון הרע המגולם בהם".

לפי חמדני, לרר ריאיין את עו"ד כהן, ו"במקום לגנות את דברי הבלע חסרי התקדים" בשיר שחיבר הציג את כהן כקורבן הנרדף על-ידי משטרת ישראל. לרר, ממשיך וטוען חמדני, סיים את הראיון עם כהן בהמלצה שימשיך לכתוב שירים ככל העולה על רוחו ובכך למעשה שידל את כהן להמשיך ולהשפיל אותו. בהמשך שידר לרר פעמים נוספות את השיר, ובדיווח על המשפט שנפתח נגד כהן הציג את חמדני "בצורה נלעגת ביותר".

כץ, שהיה כתב ערוץ 1, דיווח לפי חמדני על הסכסוך בין כהן לבינו, השמיע את השיר וציטט "דברי בלע נוספים" של כהן כלפי השוטר. גולדשטיין ורפאל, מוסיף חמדני, השמיעו בתוכניתם את השיר ואף "התלוצצו" על המלים הנכללות בו ואמרו בין היתר "הכלב בן כלב הוא המשכו הישיר של החמדני, הוא היה חייב לסיים בזה", וכן "כלב בן כלב חמדן ליבי".

חמדני טוען כי לשון הרע שהוציאו הנאשמים גרם לו ולמשפחתו "נזקים איומים". לדבריו, הוא ובני משפחתו, כולל "אשתו, ילדיו, אביו הקשיש ובני משפחה נוספים, הושפלו בעיני הבריות ונעשו מטרה לבוז וללעג". לפי חמדני, הוא ובני משפחתו "ספגו וסופגים עלבונות קשים באופן תדיר, במקום העבודה, ברחוב ובמסגרת בתי-ספר של ילדי המאשים".

לטענת חמדני, המצב החמיר עד כדי כך שמשפחתו "נאלצה לעזוב את מקום מגוריה בשל ההשפלות שספגה מחלק מהשכנים במהלכן אף הושמע 'השיר' בקולי קולות ברמקולים ברחוב". בנוסף טוען חמדני כי קיבל איומים על חייו בטלפון ורכבו הוצת. "עד עצם היום הזה מדירים הפרסומים האסורים של הנאשמים שינה מעיני בני משפחת המאשים".

טרם הוגשו כתבי הגנה.

38144-09-16